حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی/اردکانیان دو تابعیت بودن خود را رد کرد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه امروز فراکسیون بحث دو تابعیتی بودن خود را رد کرد.

اردکانیان بحث دو تابعیتی بودن را رد کرد/ درخواست از نمایندگان برای بیان نکردن موضوع جنگ آب در کشورحمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز صبح فراکسیون متبوع خود با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: اعضای فراکسیون سوالاتی را درباره مشکلات آب، نحوه مدیریت آب، برنامه‌های وی در حوزه انتقال آب، توازن و تعادل توزیع آب میان استان‌ها، پیشنهادات برای افزایش بهره وری آب، ابراز نگرانی نسبت به آب شرب روستایی، ناتوانی برخی مدیران استانی در حوزه آب، سیاست‍گذاری‌ها برای سدسازی مطرح کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: نمایندگان خواستار ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو درباره توقف ساخت سدها یا طولانی شدن آنها با توجه به وضعیت بی‌آبی در کشور، تجمیع شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، بحران آب در کشور بویژه 16 استان در این جلسه شدند.

وی ادامه داد: همچنین تناسب برنامه ارائه شده اردکانیان با برنامه ششم توسعه، نگاه اقتصادی به آب و تقسیم عادلانه آن که اکنون یکی از مشکلات جدی در کشور است، برنامه‌های وی درباره شبکه فرسوده آب، تولید برق به شیوه های نوین، تضمین خرید برق بخش خصوصی هم از خواسته های مهم نمایندگان بود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه اعضای فراکسیون نمایندگان ابهاماتی درباره دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی داشتند، اظهار کرد: اردکانیان بحث دو تابعیتی بودن را رد کرد و افزود بنده در طول تحصیل، تحصیلات تکمیلی و همکاری در موسسه آب سازمان ملل تنها تابعیت ایران را داشته و دارم و خواهم داشت و تابعیت هیچ کشوری را نپذیرفته و نخواهم پذیرفت.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید براینکه اردکانیان برای انتقال آب، حق آبه‌های مرزی، توزیع عادلانه آب اهمیت زیادی برخوردار بوده و برنامه‌هایی دارد، گفت: وزیر پیشنهادی نیرو با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار مدیریتی، مشارکت مردم در مدیریت آب را امری مهم خواند.

نماینده مردم همدان گفت: اردکانیان شرق و جنوب شرق کشور را به لحاظ تامین امنیت آب بسیار مهم دانست و گفت تامین آب در این مناطق امنیتی است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: اردکانیان همچنین از نمایندگان خواست که در محافل عمومی به طور مکرر موضوع جنگ آب، بحران آب و کمبود آب را مطرح نکنند زیرا طرح این موضوعات شرایط آبی کشور را حساس تر می‌کند و باید به جای طرح این گونه مسائل به بهره برداری بهینه آب و مشارکت همه مردم در مدیریت آب بپردازیم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد بنده از حدود ده سال قبل به دانشگاه صنعتی شریف برگشتم اما از من خواسته شد دفتری در سازمان ملل برای مطالعات آب تاسیس کنم و این کار را با مشورت همه مسئولان کشور انجام دادم در این زمینه توصیه مقام معظم رهبری به اینجانب سرمشق فعالیت‌های بنده بوده و افتخار می‌کنم که در آن چارچوب کار کردم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار