رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس خبر داد؛

کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در فصل تابستان نرخ بیکاری استان ۱۰ و ۴ دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱ درصد اعلام شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ساسان تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اظهار کرد: پارسال نرخ بیکاری در این استان به ۱۱ و چهار دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی به ۳۹ و ۴ دهم درصد رسید که در فصل تابستان نرخ بیکاری ۱۰ و ۴ دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱ درصد اعلام شد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند، اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری که در استان رخ داده نتیجه تلاش و مشارکت بخش خصوصی برای پویایی اقتصاد استان فارس است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با اشاره به اینکه توسعه هر منطقه بر اساس حرکت و تلاش بخش خصوصی و راهبرد‌ها و بسترسازی بخش دولتی محقق می‌شود، ادامه داد: حساب‌های اقتصادی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه یک منطقه محسوب می‌شود بنابراین از بخش خصوصی درخواست می‌شود آمار‌های مورد نیاز برای تحلیل حساب‌های اقتصادی را در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دهند و مطمئن باشند که این آمار و ارقام هیچ‌گونه جنبه نظارتی و مالیاتی ندارد.

تاجگردون با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد هر استان، گفت: توسعه اقتصادی استان فارس به طور قطع با موتور محرکه اقتصاد بخش خصوصی و غیردولتی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده اعتبارات نقدی صرف هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق‌ها می‌شود و پروژه‌های عمرانی از اعتبارات نقدی وصول شده سهم اندکی دارند، اضافه کرد: دولت برای طرح‌های عمرانی اقدام به انتشار اسناد خزانه کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: طرح آمایش سرزمین استان فارس پیشرفت ۹۳ درصدی دارد و ظرف یک ماه آینده در صحن شورای برنامه‌ریزی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ن

میزان نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.