مسئول کارگروه طرح نایب الشهید استان سمنان ؛

اجرای طرح «نایب الشهید» در پیاده روی عظیم اربعین حسینی

زیارت نیابتی از شهدا یکی از کارهای اثر گذار و نو فرهنگی است که برای دومین سال پیاپی در استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  قربانعلی قریب بلوک مسئول کارگروه طرح نایب الشهید استان سمنان ضمن بیان اینکه در طرح زائر نایب، هر فرد که در اربعین حسینی شرکت می کند، نایب زیارت یک شهید استان سمنان می شود، گفت : این طرح با این هدف اجرا می شود که زائران ضمن آشنایی و انس گرفتن با آن شهید ثواب و پیاده روی خود را با آن شهید شریک می شود.

 

مسئول کارگروه طرح نایب الشهید استان سمنان افزود: شهدای ما با تاسی از امام حسین(ع) درس فداکاری، وفاداری، گذشت، شجاعت و شهامت آموختند و درعمل نیز آن را به اثبات رساندند لذا طرح نایب الشهید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده و ارزش مضاعفی به جایگاه خانواده شهدا در جامعه بخشیده و به تبع آن خانواده شهدا اثر گذاری اجتماعی شان بیشتر می شود.


وی تصریح کرد: این طرح توسط کانون همبستگی فرزندان شاهد کشور با همکاری کمیته آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار می شود و در استان سمنان نیز این کارگروه دایر بوده و اقداماتی از قبیل جمع آوری تصاویر شهدا به تفکیک شهرستان های استان، پیگیری برای ثبت تصاویر در نرم افزار مربوط در راستای چاپ کارت های نیابت، تبلیغات محیطی، طراحی و چاپ بنر و به ویژه تبلیغات در فضای مجازی، تشکیل گروه نایب الشهید استان در فضای مجازی، هماهنگی با ادارات و تشکل ها و موکب های استان برای توزیع کارت نیابت، معرفی تعدادی خادم برای ادامه اجرای طرح در کشور عراق همزمان با ایام اربعین حسینی و ... را انجام می دهد.


قریب بلوک با بیان اینکه اربعین فرصتی مناسب برای تجلیل از یاد شهدا است، اظهار داشت : با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و حرکت شیعیان و محبان امام حسین(ع) در بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشریت و تجدید پیمان با سرور و سالار شهیدان باید بدانیم که امروز فرهنگ شیعی با شهادت عجین قلمداد می شود و به برکت خون شهدا است که امروز ایران اسلامی در عزت و شرف زندگی می کند.


مسئول کارگروه طرح نایب الشهید استان سمنان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت را باید در بدنه فرهنگی جامعه رواج داد و ترویج این فرهنگ که خاستگاه آن اربعین است، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نیاز امروز جامعه محسوب می شود و ما باید از وجود پتانسیل بالای اربعین استفاده کنیم که در حقیقت طرح نایب الشهید یکی از راه های استفاده از این ظرفیت عظیم فرهنگی قلمداد می شود.


انتهای پیام / ذ


اربعین فرصتی مناسب برای تجلیل از یاد شهدا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار