ضرورت توسعه تشکل‌های مردمی برای گسترش فعالیت های قرآنی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:یکی از مباحث مهم، ضرورت توسعه تشکیلات مردم‌نهاد قرآنی در جامعه است تا بتوانند راهبری و هدایت وگسترش فعالیت‌های قرآنی جامعه را بدست گیرند.

ضرورت توسعه تشکل‌های مردمی برای گسترش فعالیت های قرآنی/ دغدغه‌ سازمان اوقاف، ترویج موقوفات قرآنی استبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل ازروابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه ششمین جلسه ستاد حفظ قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی،نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمد امیری، مسئول دبیرخانه ستاد حفظ قرآن برگزار شد.


در این جلسه حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه ها واهتمام اصلی سازمان اوقاف ، مباحث قرآنی است، تصریح کرد: اولویت‌های سازمان سه محور مهم چون مباحث قرآنی، امامزادگان و موقوفات است که در این بین فعالیت‌های قرآنی در اولویت اول سازمان قرار دارد .


وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های ما در سازمان اوقاف، فرهنگ‌سازی و ترویج موقوفات قرآنی است، بیان کرد: این مهم باید با استفاده از ابزارهای مختلف همچون هنر، فناوری‌های روز و ... انجام گیرد و اهمیت این مسئله برای مردم هر چه بیشتر تبیین شود تا شاهد پیشرفت روزافزون مقوله وقف در حوزه قرآنی باشیم.


وی عنوان کرد: ایجاد و طراحی مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه با توجه به پیش توسعه‌هایی که در امامزادگان در حال انجام است، جزو اولویت‌ها قرار گیرد و با توجه به انجام طرح‌های توسعه‌ای عمرانی امامزادگان ایجاد این مراکز با اقتضائات آموزشی و ... در دستور کار قرار گیرد.


حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث مهم ایجاد تشکیلات مردم‌نهاد قرآنی در جامعه است تا بتوانند راهبری و هدایت وتوسعه فعالیت‌های قرآنی جامعه را بدست بگیرند.
این نشست ها به صورت ماهانه و با هدف اهتمام بیش از پیش به فعال‌سازی ستاد در مرکز حوزه قرآنی و تجمیع و تمرکز فعالیت‌های حفظ قرآن بر گزار می شود .

انتهای پیام/

دغدغه‌ سازمان اوقاف، ترویج موقوفات قرآنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.