مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

تامین حقوق زائر در اولویت قرار دارد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: در نشست اعتاب مقدس جهان اسلام، موضوع تامین حقوق زائر در اولویت قرار دارد.

تامین حقوق زائر در اولویت قرار داردبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید عسکری سوادجانی درباره موضوعات مهم نشست اعتاب مقدس جهان اسلام اظهار کرد: در جلسات اعتاب مقدس جهان اسلام، موضوع حقوق زائر در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه حقوق زائر را از نظر منابع انسانی، امنیت، فرهنگ و ...تقسیم‌بندی کرده‌ایم و ساز و کارهایی مدنظر قرار گرفته است، گفت: از مبداء یعنی نقطه‌ای که زائر می‌خواهد به طرف مکان زیارتی حرکت کند تا مقصد به نکات مختلف توجه شده است یعنی زائر باید چگونه وارد کشور مقصد و چگونه خارج شود و چگونه از امنیت لازم برخودار شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: اعتاب مقدس جهان اسلام یکی از ظرفیت‌های مهمی است که در جهان اسلام با محوریت امامزادگان و قبور مطهر ائمه در کشورهای ایران، عراق و سوریه پیگیری می‌شود.

عسکری سوادجانی افزود: در ایران اسلامی محوریت اعتاب مقدس با آستان قدس رضوی و شهر مشهد است یعنی دبیرخانه دائمی در این شهر قرار دارد و در عراق با محوریت حرم مطهر امام حسین (ع) و شهر کربلا بوده یعنی دبیرخانه دائمی در آن شهر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین بیانیه اعتاب مقدس جهان اسلام در شهر کربلا در 17 بند صادر شد، تصریح کرد: ساز و کار اعتاب مقدس جهان اسلام به این شکل است که ابتدا نمایندگان اعتاب در سطح کشورمان نشستی برگزار می کنند و برای هر موضوع راهکارهای مختلف پیشنهاد می‌شود تا مبنای تصمیم تولیت‌ها قرار گیرد و در جلسات تولیت‌ها به‌صورت جداگانه به پیشنهادها رسیدگی می‌شود و نظر و موضع خودشان را مطرح می‌کنند و پس از بیان نظرات در قالب بیانیه به تمامی تولیت‌ها ابلاغ می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: نشست بعدی اعتاب مقدس جهان اسلام در آذر ماه در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد و نشست نمایندگان کمیته‌های اعتاب مقدس هم در آذر ماه به میزبانی سازمان اوقاف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار