تلاش کارشناسان دامپزشکی گلستان برای کنترل آنفلوانزای پرندگان

بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی گلستان از کانون های پر خطر برای پیشگیری و مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درحال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، دکتر محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما اکیپ های واکنش سریع در مورد پیشگیری و مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شبکه های ۱۴ گانه و همچنین ستاد اداره کل فعال شده است .

دکتر محمود رضا وفایی ادامه داد: در این زمینه بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی از کانون های پر خطر از قبیل بازارهای هفتگی فروش پرندگان بومی، سواحل دریا ، تالابها و همچنین آب بندانهای استان به صورت مستمر و با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: در مورد بیماری تب برفکی در جمعیت دامی طرح واکسیناسیون رایگان دامی بر علیه بیماری تب برفکی در استان در حال انجام است و خوشبختانه دامدارن همکاری خوبی برای سرعت بخشیدن بیشتر در انجام طرح با اکیپ های دامپزشکی داشتند.
وی از شهروندان خواست با ارائه گزارشات به موقع، کارشناسان دامپزشکی استان را یاری نموده تا با سرعت عمل بیشتری در امر بهداشت عمومی و سلامت جمعیت دامی و طیور استان گام برداریم.

سومین جلسه شورای فنی دامپزشکی استان با دستور کار پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و طرح واکسیناسیون تب برفکی امروز برگزار شد.

انتهای پیام/ب

کنترل آنفلوآنزای پرندگان در استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.