اراک ؛

جلوگیری از شیوع آنفلوانزا با رعات موارد بهداشتی

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت : مردم توصیه های بهداشت فردی را در پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا جدی بگیرند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر نظری  رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هشدار داد: با آغاز فصل سرما احتمال شیوع همه گیری ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصلی در لایه های مختلف جمعیتی وجود دارد و مردم باید برای پیشگیری از آن توصیه های بهداشت فردی را جدی بگیرند.

وی افزود: آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصلی دارای سویه های مختلفی است که با دامنه علایم متفاوتی بروز می کند و با توجه به اینکه در فصول سرد سال اجتماعات سربسته بیشتر است، اگر افراد در ارتباطات بین فردی به مسائل بهداشتی بی تفاوت باشند، این ویروس به آسانی قابل پخش شدن است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی توضیح داد: ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصلی با سرفه و عطسه در فضا پخش شده و در سطوح اجسام می نشیند و اگر فرد دیگری با اجسام آلوده در تماس باشد و دست های خود را با آب و صابون به صورت مستمر شستشو ندهد بیمار می شود.

دکتر نظری اضافه کرد: شخص بیمار باید هنگام عطسه و سرفه مقابل بینی و دهانش را با دستمال یک بار مصرف بگیرد و سپس دستمال آلوده را در سطل دردار بیندازد.

وی عنوان کرد: روبوسی و دست دادن یکی دیگر از راه های انتقال سریع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصلی است و با توجه به اینکه در ایام بازگشت زائران کربلا معلی هستیم، بهتر است دیدار با این افراد با تاخیر باشد و در مواجه با آنان از روبوسی اجتناب کرده و فاصله یک متری رعایت شود. 

 انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.