افزایش صادرات کالا در سال ۹۵ از گناباد

میزان صادرات کالا در سطح شهرستان گناباد در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از نظر وزنی ۲۵۰ درصد و از نظر دلاری ۸۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛هادی ایزدی رئیس اداره صنعت و تجارت گناباد گفت: ارزش دلاری صادرات در سال ۹۵، پنج میلیون دلار و به وزن هشت هزار ۶۳۸ تن بوده است.

وی با بیان اینکه این افزایش صادرات نتیجه همت تولیدکنندگان و تسهیل‌گری در چرخه صادرات است، افزود: ظروف چینی، پودر‌های صنعتی، سنگ ساختمانی، پسته، زعفران، فرآورده‌های لبنی، نشاسته، نوشابه، آلوئه‌ورا، آب معدنی و نمک از گناباد به کشور‌های عراق، روسیه. چین، مالزی، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، افغانستان امارات، هند و کانادا صادر شده است.

رئیس اداره صنعت و تجارت گناباد ادامه داد: همچنین طی شش ماه اول امسال به میزان دو هزار ۸۱۰ تن کالای صنعتی به ارزش یک میلیون ۴۵۰ هزار دلار به کشور‌های عراق، روسیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، امارات، عمان، ایتالیا، چین، سوئد، هند، سنگاپور و کانادا صادر شده است که شاهد تنوع در محصولات و افزایش کشور‌های هدف صادراتی هستیم.

ایزدی گفت: علاوه بر محصولاتی که در سال ۹۵ صادر شده است، پودر میکرونیزه، آرد والسی، پودر سیلیس نیز از کالا‌های صادراتی شش ماهه اول امسال بوده است.

انتهای پیام// ح. ت.


صادرات کالا در سال ۹۵ از گناباد افزایش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار