بیش از هزار زوج جوان کرمانی راهی خانه بخت شدند

هزار و 545 سری جهیزیه به ارزش هرکدام سه میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال به زوج‌های جوان کرمانی اهداء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه کمک به ازدواج جوانان و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد، گفت: هزار و 545 سری جهیزیه به ارزش هرکدام سه میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال به زوج‌های جوان کرمانی اهداء شد.
وی بابیان اینکه ازدواج به‌عنوان راه‌حلی اجتماعی، وسیله‌ای برای سامان دادن و ثبات زندگی جوانان است، افزود: در حال حاضر اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در این استان به‌روز شده است.
شیبانی، سقف پرداخت کمک‌هزینه جهیزیه به هر نوعروس در سال جاری را سه میلیون تومان عنوان کرد و گفت: چهار میلیارد و 635 میلیون تومان کمک‌هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش‌ماهه نخست امسال اهداء شده است.
وی، یادآور شد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ پرونده جهیزیه در استان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار داشتند و برخی از این پرونده‌ها مربوط به سال ۱۳۹۲ بود که خوشبختانه با همکاری سپاه، عنایت مقام معظم رهبری و حمایت‌های فتاح, تمامی جهیزیه این نوعروسان تأمین و لیست پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه برای نخستین بار در استان کرمان به صفر رسید.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان، اعطای کمک‌هزینه تأمین جهیزیه برای ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت را ازجمله خدمات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فراهم کردن زمینه‌های ازدواج مجدد افراد حائز شرایط است.
وی به دوره‌های آموزشی قبل از ازدواج برای نوعروسان مددجو اشاره کرد و گفت: در این دوره‌های آموزشی موضوعاتی از قبیل مهارت‌های زندگی اسلامی، نحوه مقابله با مشکلات، مدیریت اقتصادی زندگی، مدیریت فرزند و رفتار با همسر آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام/ی

اهدای جهیزیه به مددجویان کمیته امداد کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.