معاون دوم ریاست اجرائی افغانستان:

حکومت به جای رقابت زودهنگام انتخاباتی به تامین امنیت بپردازد

حاجی محمد محقق گفت: حکومت به جای مصروف ساختن خود به رقابت‌های زودهنگام انتخاباتی، باید برای تامین امنیت شهروندان اقدامات جدی را روی دست بگیرد.

حکومت به جای رقابت زودهنگام انتخاباتی به تامین امنیت بپردازدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دوم ریاست اجرائی در واکنش به حملات اخیر تروریستی در افغانستان تاکید کرد که حکومت به جای مصروف ساختن خود به رقابت‌های زودهنگام انتخاباتی، باید برای تامین امنیت شهروندان اقدامات جدی را روی دست بگیرد.

حاجی محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائی؛ حملات تروریستی شب گذشته (جمعه 28 میزان) بر مساجد کابل و غور را به شدت محکوم کرد.

آقای محقق گفت: "گروه مزدور، جنایتکار و تروریستی تكفيرى داعش که در کشورهای عراق و سوریه کمرشان شکسته و دیگر برای شان در آنجا جاى پايى باقى نمانده است، از مدت يكسال و اندى به اين سو است كه می‌خواهند با کشتار افراد ملکی و بی دفاع برای باداران شان خوش خدمتی نمایند و مأموريت تخريب قتل عامى را كه در آن كشورها داشتند در افغانستان پيش ببرند".

وی بیان داشته است که اين جماعت جنايت پيشه كه بدون شك دشمنان دين مبين اسلام وعوامل آشكار وبى اراده استكبار جهانى و دشمنان قسم خورده مردم افغانستان هستند با راه اندازی حملات كور و ناجوانمردانه بر مساجد و مراکز دینی عليه مردم بي‌دفاع که طی یک سال گذشته انجام داده اند فجايع زيادى را به بار آورده اند.

معاون دوم ریاست اجرایی با اشاره به حملات تروریستی به مساجد کابل و غور افزوده که اين گروهك‌های گمراه، می‌خواهند از طريق كشتار مردم بی دفاع، زهر چشم نشان داده و سلطه روانى خود را بر مردم افغانستان تحميل نمايند .

آقای محقق تاکید کرد: "از دولت مي‌خواهم كه در برابر تروريستان و تكفيرى ها با حفظ وحدت ميان همه اقشار مردم استوار و با تدبير ايستاده شود، سياست‌هاى حذف و طرد را كنار گذاشته خود را به رقابت‌هاى زود هنگام انتخابات‌هاى آينده مصروف نسازند و از طريق تقويه نيروهاى امنيتى و دفاعى، زمينى وهوايى كشور و بسيج همه اقوام با هم برادر تحركات دشمن را در نطفه خنثى بسازد كه فردا دير خواهد بود".

وی از جامعه جهانی نیز خواسته که  روشى را در پيش بگيرند كه در رقابت ميان كشورهاى دور نزديك فرصت براى رشد تروريسم فراهم نگردد تا ملت‌هاى منطقه دچار بد بختى وخونريزى بيشتر از پيش نگردد.

معاون دوم ریاست اجرائی از شهروندان کشور نیز خواسته که ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی، در هماهنگی با ارگان‌های امنیتی، هوشيارى خود را حفظ نموده و آمادگی دائمى و همیشگی داشته باشند تا دشمنان نتوانند بیشتر از این دست به جنایت و کشتار افراد ملکی بزنند و پلان‌های شوم و نفاق افگنانه آنها نقش بر آب گردد.

محقق تاکید کرد: "دولت و ملت بايد طرح امنيتى حمايت از مساجد را جدّى بگيرند بچه هاى امنيتى را آموزش ويژه بدهند و وسائل و لوازم مورد ضرورت نيروهاى حمايت از مساجد را فراهم نمايند، تا کنون غير از كابل، این طرح در ولايات هرات، مزار، غزنى بعضى ولايات ديگر طبق برنامه به اجرا گذاشته نشده است؛ هرچه سريعتر باید برنامه حمايت از مساجد و مراكز دينى عملى شود كه در غير آن ممكن است هرازگاهى شاهد چنين حوادث مرگبار و غير قابل جبران باشیم".

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار