وزارت خارجۀ چین:

از تلفات سنگین مردم در حملات اخیر افغانستان شوکه شدیم

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این کشور از تلفات سنگین مردم در رویدادهای اخیر در افغانستان شوکه شده است.

از تلفات سنگین مردم در حملات اخیر افغانستان شوکه شدیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجۀ چین حملات اخیر تروریستی در افغانستان را به شدت محکوم کرد.

«لی کانگ»، سخنگوی وزارت خارجۀ چین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حملات گفت: چین از تلفات سنگین مردم در رویدادهای اخیر در افغانستان شوکه شده است.

وی اظهار داشت: «حکومت چین از تلفات سنگین در حمله‌های اخیر در افغانستان سخت شوکه شده است و این رویدادها را به شدت نکوهش می‌کند. ما با خانواده‌های قربانیان این رویدادها ابراز همدردی می‌کنیم و برای زخمیان شفایابی عاجل آرزو می نماییم.»

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود این کشور از افزایش خشونت‌ها در جنگ افغانستان نگران است و از طرف‌های درگیر می‌خواهد که به روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها رو بیاورند و به گونۀ مشترک افغانستان را به یک کشور امن و پیشرفته مبدل سازند.

قابل ذکر است که در جریان سه روز گذشته، سه حمله بزرگ و مرگبار از سوی طالبان در ولایت های پکتیا، غزنی و قندهار علیه نیروهای امنیتی راه اندازی شده است. حمله‏ هایی که جان بیش از صد نفر از نیروهای امنیتی را گرفت و ده‎ها تن دیگر را نیز زخمی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار