ثبت بیش از 2 هزار واقعه فوت در خراسان شمالی

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت : در شش ماهه امسال تعداد 2 هزار و 228رویداد فوت در استان خراسان شمالی به وقوع پیوسته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ زاهدی نیا مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته که از کل وفات ثبت شده، یک هزار و 239واقعه فوت مردان و 989 واقعه فوت زنان را شامل می شود.

وی افزود : نسبت جنسی حاصل از ثبت فوت در شش ماهه امسال 125 است که به عبارت دیگر می توان گفت به ازای هر 100 واقعه فوت زنان، 125واقعه فوت مردان به ثبت رسیده است  همچنین از کل وفات ثبت شده یک هزار و 150 واقعه شهری و یک هزار و 78 واقعه روستایی است.

زاهدی نیا گفت : از مجموع وفات ثبت شده علت فوت بیماری های قلبی و عروقی، با تعداد772 واقعه فوت و سهم35 درصدی از کل وفات ثبت شده، بیشترین فراوانی بین سایر علت های فوت را دارا است که پس از بیماری های قلبی و عروقی، علل فوت سرطان ها و تومورها با سهم 11 درصد، بیماری های دستگاه تنفسی با سهم 10 درصد، حوادث غیر عمدی با سهم 10 درصد، به ترتیب به عنوان شایعترین علت های فوت ثبت شده در نیمه نخست  امسال است.

انتهای پیام/آ

افزایش 2 درصدی فوت درخراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.