معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد؛

ساخت و تعمیر تجهیزات صنعت نفت در شهرک صنعتی فارس

ساخت و تعمیر بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در شهرک صنعتی استان فارس انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام کمال زاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اشاره به ظرفیت‌های موجود این شهرک در بخش طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: ساخت و تعمیر بخشی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در این شهرک انجام می‌شود.

وی افزود: ساخت بسیاری از تجهیزات ثابت، سنگین و دوار صنعت نفت، ساخت مبدل‌های حرارتی و کولر‌های هوایی از جمله فعالیت‌هایی است که به همت متخصصان صنعت استان فارس انجام شده است.

کمال زاده ادامه داد: همچنین تعمیر، نگهداری و ارائه خدمات هلی کوپتری به سکو‌های دریایی برای نخستین بار در خاورمیانه توسط یکی از محور‌های صنعتی فعال در شهرک صنعتی شیراز صورت گرفت.

وی اظهار داشت: برخی از طراحی‌ها و ساخت تجهیزات صنعت نفت که توسط واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام می‌شود، در کشور و حتی خاورمیانه منحصر به فرد است.

کمال زاده بیان کرد: وجود تعدادی از واحد‌های فعال و شاخص سازنده تجهیزات صنعت نفت در شهرک‌های صنعتی استان فارس، شرایطی را مهیا ساخته تا این استان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های کشور در حوزه نفت و گاز مطرح شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: نزدیکی و همجواری استان فارس به پارس جنوبی نیز ظرفیت مناسبی برای مبدل شدن این استان به یکی از مهمترین قطب‌های طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فراهم کرده است.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، ظرف سه ماه گذشته مبادرت به راه اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی با محوریت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کرد.

کمال زاده بیان کرد: مرکز یاد شده، موضوع شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع استان درحوزه‌های طراحی و ساخت تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی و ایجاد ارتباط موثر بین این واحد‌ها با پیمانکاران بزرگ صنعت نفت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی همچنین گفت: ۲۸ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس که شامل بیش از ۷۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنفی است در بخش صنایع فلزی فعالیت دارند.
به گفته کمال زاده، تولیدات شماری از این واحد‌ها در کشور و حتی جهان منحصر به فرد است.

کمال زاده، همچنین به برگزاری دوازدهمین نمایشگاه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شیراز اشاره کرد و گفت: حضور برخی از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی که در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند یکی از مهمترین ویژگی‌های این نمایشگاه است.
انتهای پیام/ر

تعمیر تجهیزات صنعت نفت در شهرک صنعتی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.