مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد؛

هدف گذاری ۱۳۲ میلیون دلاری برای صادرات صنایع کوچک و متوسط فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از هدف گذاری ۱۳۲ میلیون دلاری برای صادرات صنایع کوچک و متوسط استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: هدف‌گذاری صادرات صنایع کوچک و متوسط برای استان فارس حدود ۱۳۲ میلیون دلار تعیین شده است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و وجود پتانسیل‌های صنعتی و فعالیت کنسرسیوم‌ها و تشکل‌های صادراتی، دستیابی به این هدف امکان‌پذیر است.

‌وی افزود: بازاریابی در کشور‌های جدید هدف صادراتی و اعزام فعالان صنعتی به نمایشگاه‌های معتبر خارجی از برنامه‌هایی است که با حمایت‌های این شرکت، به طور ویژه انجام خواهد شد.

فتوحی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی نیز در تحقق افزایش میزان صادرات نقش مهمی برعهده دارند، ادامه داد: جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع صادراتی و تسهیل در امور صادرات برگزار شده و در این زمینه با تعامل موجود در استان امیدواریم گام‌های موثری برداشته شود.

وی اظهار داشت: ۱۴ خوشه صنعتی و کسب و کار در استان فارس شناسایی شده و از این تعدادکار مطالعات امکان سنجی ۹ خوشه به پایان رسیده و ۵ خوشه نیز اجرایی شده است.

فتوحی بیان کرد: خوشه‌های گلاب و عرقیات میمند و سنگ فارس با دستیابی به اهداف مورد نظر توسعه یافته شده اند و خوشه رب گوجه و شوری و ترشی استان نیز تا پایان سال به مرحله توسعه یافتگی خواهد رسید و خوشه فرش دست باف نیز سال آینده به مرحله توسعه یافتگی خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به فعالیت خوشه خرمای جنوب گفت: فاز مطالعه شناختی این خوشه نیز آغاز شده و تا پایان سال سایر مراحل توسعه آن انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه اجرای برنامه‌های آموزشی برای واحد‌های صنعتی را از دیگر راهبرد‌های بخش صنایع کوچک اعلام کرد و با بیان اینکه در نیمه نخست امسال در قالب ۱۸۳ دوره آموزشی ۵۱۵۳ نفر از صنعتگران آموزش‌های مختلف را فرا گرفته اند، گفت: در نیمه دوم سال نیز دوره‌های آموزشی با کیفیت بالایی برنامه ریزی و انجام خواهد شد.

فتوحی با اشاره به برگزاری ۱۰ تور صنعتی ویژه فعالان صنعتی استان در ۶ ماه نخست امسال، تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ صنعتگر در این تور‌ها شرکت کردندکه تا پایان سال باید تور‌های صنعتی با کیفیت بیشتری برگزار شود.
انتهای پیام/ر

شناسایی 14 خوشه صنعتی و کسب و کار در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.