غربالگری تنبلی چشم؛

غربالگری هفده هزار و ۵۰۰ کودک بروجردی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس بهزیبستی بروجرد گفت: هفده هزار و ۵۰۰ کودک بروجردی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری می‌شوند که این طرح از ابتدای آبان ماه به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کرم رضا پیردایه رئیس بهزیستی بروجرد گفت: این طرح همه ساله برای کودکان ۳ تا ۶ ساله اجرا می‌شود و در اجرای این طرح کودکان برای پیشگیری از تنبلی چشم غربالگری می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ کودک بروجردی مورد سنجش بینایی قرار می‌گیرند که قرار است این برنامه در ۱۵۰ پایگاه و با حضور ۲۰۰ مربی در مهد‌های کودک، مراکز بهداشتی و مراکز پیش دبستانی انجام شود.

پیردایه از شناسایی ۷۹۲ کودک مشکوک به تنبلی چشم در سال گذشته خبر داد و افزود: در اجرای طرح سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۰۰ کودک غربالگری شدند که ۷۹۲ کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که از این تعداد ۷۴۵ کودک برای ادامه درمان مراجعه کردند که در نهایت ۲۲۵ کودک سالم و ۴۹۰ کودک مشکلات بینای و تنبلی چشم داشتند که مورد درمان قرار گرفتند.

به گفته وی والدین کودکان ۳ تا ۶ ساله نیاز است که هر سال کودکان خود را مورد معاینه بینایی سنجی قرار دهند تا در صورت مشکلات بینایی اقدامات لازم صورت گیرد چرا که درمان تنبلی چشم در دوران کودکی راحت‌تر انجام می‌شود.

رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: با اجرای این طرح مشکلات کم‌بینایی و مشکلات دیگر چشم تشخیص و درمان می‌شود و در صورتی که کودکی مشکوک به تنبلی چشم باشد به اپتومتریست ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/م

هفده هزار و ۵۰۰ کودک بروجردی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری می‌شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.