ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

شعار هفته کتاب انتخاب شد/ مرادی کرمانی؛ نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن

در هفته گذشته هوشنگ مرادی کرمانی نامزد دریافت جایزه ادبی آسترید لیندگرن 2018 شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته رویدادهایی در عرصه ادبیات کشورمان رخ داد که به مهمترین‌های آن اشاره می‌کنیم؛

 

شاعران ایرانی در جشنواره بین‌المللی شعر سارایوو شرکت می‌کنند

غلامرضا طریقی و حمیدرضا شکارسری به عنوان نمایندگان ایران در جشنواره شعر سارایوو شرکت خواهند کرد. این جشنواره 26 تا 30 مهر در تالار اصلی ساختمان ویجنیستا در سارایوو برگزار می‌شود.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بنا به درخواست انجمن نویسندگان و شاعران بوسنی، این دو شاعر برجسته کشور را برای حضور در این جشنواره معرفی کرد و در نهایت این شاعران با مساعدت‌های دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی، در این رویداد بین المللی شرکت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی شعر سارایوو بیش از نیم قرن سابقه برگزاری دارد.

 

طوطی و بازرگان به قلم راشین خیریه منتشر شد

داستان طوطی و بازرگان در قالب کتابی با عنوان «دو طوطی» با بازآفرینی و تصویرگری راشین خیریه منتشر شد. این کتاب روایتی تصویری از داستان ماندگار مثنوی معنوی است که راشین خیریه با قلم خود به بیان آن پرداخته است.این تصویرگر با ساده‌نویسی این داستان و تصویرگری خلاقانه‌ خود تلاش کرده است مفاهیم آزادی،‌ دوستی و عشق را به مخاطبان گروه سنی «ج» (10 تا 12 سال) معرفی کند.

 

داوران پنجمین جایزه ادبی محتشم معرفی شدند

مسعود زنده روح کرمانی دبیر بخش عکس «جایزه هنر و ادبیات محتشم» در کنار سیف‌الله صمدیان و ابراهیم صافی آثار بخش عکس را داوری خواهند کرد. زنده روح کرمانی گفت: «جایزه هنر و ادبیات محتشم» در چهار دوره گذشته به تمام تعهدات خود عمل کرده و به همین دلیل مورد وثوق هنرمندان قرار گرفته است.

دبیر بخش عکس جایزه هنر و ادبیات محتشم تاکید کرد: بعد از داوری، تعدادی از آثار به نمایشگاه این جشنواره راه می‌یابند و سه اثر برگزیده و ۷ اثر قابل تقدیر در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

پنجمین جایزه هنر و ادبیات محتشم آبان ماه سال جاری به همت اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.شرکت کنندگان برای ارسال آثار خود تا ۱۴ آبان 96 مهلت دارند.

 

شعار بیست و پنجمین هفته کتاب انتخاب شد

داریوش رضوانی دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست‌ و ‌پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران درباره انتخاب شعار هفته کتاب گفت: پس از بررسی شعارهای پیشنهادی اعضای شورای سیاست‌گذاری، شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» به عنوان شعار این دوره از هفته کتاب انتخاب شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از تاریخ 20 تا 26 آبان ماه برگزار می‌شود.

 

مرادی‌کرمانی و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸

همزمان با برگزاری جلسه‌ جایزه آسترید لیندگرن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، هوشنگ مرادی‌کرمانی به عنوان نویسنده و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون در بخش ترویج کتاب‌خوانی، نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ شدند.

گفتنی است؛ جايزه جهانی آستريد ليندگرن، بزرگ‌ترين جايزه جهانی ادبيات كودک پس از جایزه‌ هانس کریستین اندرسن است. هدف از اهدای اين جايزه تقويت و بالا بردن كيفيت ادبيات كودک و نوجوان و ارتقای حقوق كودكان در جهان است. سال گذشته نامزد معرفی شده‌ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهاد حسن‌زاده بود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.