قطر، عربستان را به تلاش برای تغییر حکومت در دوحه متهم کرد

وزیر خارجه قطر دلیل چهار ماه قطع روابط دیپلماتیک عربستان با دوحه را تلاش ریاض برای تغییر حکومت در قطر دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ شیخ «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، وزیر خارجه قطر، عربستان را به تلاش برای تغییر حکومت در دوحه متهم و اظهار کرد: دلیل 4 ماه قطع روابط دیپلماتیک عربستان و اعمال تحریم علیه قطر، فقط تلاش ریاض برای تغییر حکومت در دوحه است و این کارها برای متزلزل کردن حاکمیت در قطر برنامه ریزی شده اند.

«عبدالرحمان آل ثانی» در ادامه افزود: ما می بینیم که مقامات دولتی عربستان درباره تغییر حکومت صحبت می کنند. ما کشوری را می بینیم که قبایل تاریک دوران قدیم را بازگردانده و آن ها را با هم ترکیب می کند تا بر قبایل متحد و متصل به هم در قطر فشار وارد کند. اقدام چهار کشور عربی علیه قطر با هدف خنثی کردن تروریسم نبود؛ بلکه تلاشی برای بی احترامی و نشان دادن قلدری آل سعود به ما بود.

وزیر خارجه قطر در ادامه افزود: آنها ( عربستانی‌ها) به دنبال تغییر حکومت در کشور من هستند.

قطر بزرگترین صادرکننده گاز در جهان است و بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه به حساب می آید. بیش از 11 هزار نیروی آمریکایی در قطر مستقر هستند.

کشورهای عربستان، امارات متحده، بحرین و مصر از 5 ژوئن به بهانه حمایت دوحه از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. این کشورها اعلام کردند اگر قطر خواستار رفع تحریم هاست، باید روابط خود را با ایران قطع کند. قطر درخواست مقامات سعودی را نپذیرفت.

 

انتهای پیام/

متهم شدن عربستان به تلاش برای تغییر حکومت قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
عربستانو بگو کلاه خودتو بچسب باد نبره ورداشتن کلاه بقیه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
فعلا که عربستان باس تلاش کنه حکومت خودش عوض نشه
آخرین اخبار