معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ؛

اعتبار 10 میلیارد ریالی برای برای اجرای طرح ترسیب کربن در دامغان

در سال جاری 10 میلیارد ریال برای اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن در 11 روستای جنوب شهرستان دامغان تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با اجرای این طرج 2 هزار و 500 روستایی جنوب دامغان از سال 92 زیر پوشش طرح تعمیم ترسیب کربن قرار گرفتند.

 

به گفته معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان این طرح از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و با همکاری دفتر عمران سازمان ملل، استانداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اجرا شده است.

 

وی اظهارداشت : این طرح برای نخستین بار در استان سمنان و در سه روستای جنوبی شهرستان به نام های کوه زر، حسنان و معلمان اجراشده است.

 

جلالی با بیان این که طرح ترسیب کربن همزمان در استان های البرز، مرکزی، بوشهر و تهران آغاز شد، تصریح کرد: این طرح با هدف اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی اجرا شده است.

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که 704 نفر در صندوق های خرد روستایی در 6 روستای جنوب دامغان عضویت دارند، بیان کرد : 384 نفر از اعضای این صندوق را بانوان تشکیل می دهند.

 

وی افزود : با انجام گردش پولی سپرده گذاری شده توسط اعضا تاکنون و به صورت دوره ای 210 میلیون تسهیلات قرض الحسنه در قالب اشتغالزایی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

 

انتهای پیام / ذ


عضویت بیش از هفتصد نفر در صندوق های خرد روستایی جنوب دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.