مسکو از پیوستن افغانستان به سازمان همکاری شانگهای استقبال کرد

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت: روسیه برای پیوستن افغانستان به سازمان همکاری شانگهای تلاش خواهد کرد.

مسکو از پیوستن افغانستان به سازمان همکاری شانگهای استقبال کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت: روسیه برای پیوستن افغانستان به سازمان همکاری شانگهای تلاش خواهد کرد.

ضمیر کابلوف اظهار داشت:: مسکو برای پیوستن افغانستان به سازمان همکاری های شانگهای تلاش خواهد کرد، اما برای تحقق این کار وقت لازم است 

وی خاطر نشان کرد که مسکو از نشست اخیر سازمان که به منظور یافتن راه ها برای همکاری متقابل احتمالی دایر شده بود راضی می باشد. کابلوف گفت: ما در باره تماس با کابل برای برقراری ثبات و همکاری اقتصادی صحبت کردیم. 

منابع روزنامه در محافل دیپلماتیک روسیه که با روند مذاکرات آشنایی دارند گفتند که مساله عضویت افغانستان در سازمان شانگهای مورد بحث قرار گرفته است و هیات افغانی خود خواسته اند که در فهرست موضوعات اولویتی برنامه کاری سازمان همکاری شانگهای قرار گیرد.

سازمان شانگهای عضویت هند و پاكستان را پذیرفته است و تمام کشور ها موافقه نموده اند که كه دوره جديدي براي تثبيت اعضاي جديد در كار سازمان ضروري است. در عین حال، ایالات متحده که مخالف عضویت افغانستان در سازمان شانگهای است می تواند بر افغانستان فشار وارد کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار