رونمایی کتاب‌های حرفه سوادآموزی

کتاب‌های حرفه بخش سوادآموزی به منظور آموزش منسجم و سیستماتیک مهارت‌های مختلف در کنار یادگیری سواد علمی رونمایی گردید.

رونمایی کتاب های حرفه سوادآموزیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب های حرفه بخش سوادآموزی طی یک نشست مطبوعاتی با حضور دکتر اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف، دکتر سردار محمد رحیمی معین و رهبری معینیت سوادآموزی، مسوولان مؤسسات جائیکا و یونسکو و سایر نهادهای تمویل کننده رونمایی گردید.

وزیر معارف کشور گفت: آموزش حرفه برای سوادآموزان در جنب آموزش سواد به اساس نیازمندی های زیست آنها صورت می گیرد که به هدف منسجم ساختن ضرورت ها و آموزش مسلک مورد ضرورت بصورت سیستماتیک و علمی کتاب های حرفه در این راستا تألیف و تدوین شده و منصه تدریس قرار خواهد گرفت که شامل حرفه های باغداری، زنبورداری، مرغداری، پروسس لبنیات، خیاطی و سوزن دوزی و تجارت های کوچک می باشد.

معین سوادآموزی وزارت معارف گفت که آنعده از هموطنان عزیز ما که بنا به معاذیر گوناگون از نعت سواد و علم محروم مانده اند منبعد می توانند در کنار یادگیری سواد یک حرفه را هم به خاطر امرار حیات و درآمد مالی خانواده های خویش فراگیرند.

همچنان مسوولان مؤسسات تمویل کننده و همکار نیز در پیوند به موضوع صحبت نموده، شیوه جدید آموزش حرفه برای سوادآموزان را موفق دانسته اضافه نمودند که یکی از راه های تشویق سوادآموزان به آموزش سواد نیز همین راهکار می باشد.

گفتنی است که در این نشست نمایندگان مؤسسات مذکور به تداوم همکاری های خویش در بخش معارف کشور و سوادآموزی تأکید نموده وعده هر گونه همکاری را سپردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار