امام جمعه اصفهان:

دنیا مهم‌ترین محل برای کسب رضای الهی است

امام جمعه اصفهان گفت: دنیا مهم‌ترین محل برای کسب رضای الهی است، در هیچ جای دیگر به‌ اندازه دنیا نمی‌توانیم درجات معنوی و کمال را طی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد دیشب در جمع عزاداران حسینی روستای بوستان اظهار کرد: در بیان امام حسین (ع)  چنین آمده است که مردم بندگان دنیا و دلبسته آن هستند و دین زبانی است، زمانی که امتحان الهی  پیش می‌آید انسان مؤمن  و دین‌مدار مشخص خواهد شد.

وی با طرح این پرسش که مواجهه انسان باید چگونه باید باشد، افزود: در روایات معصومین و آیات قرآن کریم بر مذمت  و بی‌ارزش بودن دنیا تأکید شده است اما ارزشی که برای رشد انسان زمینه‌ساز باشد گران‌بها است.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: این دنیا محل سجده بندگان خداوند است، جایی که می‌توان به خداوند نزدیک شد و آخرت خود را تضمین کرد و اگر نعمت‌های خداوند به انسان  را برشمریم عظمت دنیای مادی را در خواهیم یافت؛ دنیا محل دوستی و بندگی خداوند است که می‌توان معاد را تضمین کند.

وی اضافه کرد: اگر انسان دنیا را هدف خود قرار دهد و مسیر الهی را سرلوحه کار خود قرار ندهد قطعاً ضرر خواهد کرد و سعادتمند نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریج کرد: دنیا مهم‌ترین محل برای کسب رضای الهی است، در هیچ جای دیگر به‌اندازه دنیا نمی‌توانیم درجات معنوی و کمال را طی کنیم؛ ملائکه هم در دنیا برای مؤمنان دعا می‌کنند، اولیای خواند نیز در دین قربة الی الله را کسب کرده‌اند؛ الدنیا مزرعة الآخرة برای افرادی است که بخواهند از دنیا عبرت بگیرند.

طباطبایی‌نژاد در پایان اشاره کرد: دنیا در عین‌ حال زودگذر هم هست، باید برای افرادی که عمر خود را بیهوده تلف می‌کنند حسرت خورد، این افراد نمی‌دانند که انبوهی از خیرات در مقابل آن‌ها قرار دارد اما آن‌ها بازهم راهی به‌ جز تعالیمی می‌روند که دنیا به آن‌ها عرضه می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم عزاداری در روستای بوستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.