صدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نهاد‌های دولتی، تن به مصرف کالای تولید داخل نمی‌دهند

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان گفت: بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر، از کالای خارجی به جای تولید ملی استفاده می کنند.

نهاد‌های دولتی، تن به مصرف کالای تولید داخل نمی‌دهند

علی صدری رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:در دهه 80 قانونی با عنوان استفاده حداکثری همه ارگان ها از توان تولید داخلی به تصویب رسید که تمام نهادهای دولتی را ملزم به استفاده از کالاها و خدمات ایرانی می کرد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه بعد از گذشت سال ها از تصویب این قانون حتی در نهادهایی که بودجه دولتی دارند هم اجرا نمی شود و بسیاری از مدیران به بهانه کیفیت بالاتر از کالای خارجی به جای داخلی استفاده می کنند.

صدری تصریح کرد:باید توجه داشته باشیم که فقط استفاده از تولیدات ملی مربوط به کالا نمی شود و باید در بهره گیری از خدمات هم به توان تولید داخلی توجه کنیم.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان اضافه کرد:در بسیاری از موارد با وجود اینکه متخصصان و پیمانکاران ایرانی توانایی ارائه خدمات به نهادهای دولتی را داشته اند اما بازهم دیده شده که از شرکت ها و افراد خارجی استفاده شده است.

وی اذعان کرد:حتی در مواردی هم که توان تولید کالا یا ارائه خدماتی در داخل کشور وجود ندارد،بهتر است به جای واردات به سمت تولید و سرمایه گذاری مشترک با طرف خارجی برویم.

صدری در پایان تاکید کرد:بحث حمایت همه جانبه از تولیدداخلی،امریست که عزم و تلاش همه دولتمردان و مسئولان کشور را می طلبد.

انتهای پیام/

کاهش میزان استفاده ادارات دولتی از کالای تولید داخل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار