مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد؛

تنها خاطرات چهار هزار رزمنده یزدی ثبت‌شده است

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزدگفت:طی سه سال گذشته و در راستای اجرای طرح السابقون نزدیک به 80 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس مکتوب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمد رجبی  مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: طی سه سال گذشته و در راستای اجرای طرح السابقون نزدیک به 80 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس مکتوب شده است.

رجبی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب السابقون ابرکوه، اظهار کرد: زمانی که جنگ حادث می‌شود جز خونریزی، سختی و رنج ارمغان دیگری ندارد، اما امام خمینی (ره) جنگ تحمیلی علیه ایران را دفاع مقدس خواند.

وی اضافه کرد: اگر نگاهی به تاریخ سلاطین ایران داشته باشیم، خواهیم دید که در منازعات و تفاهم‌نامه‌ها همیشه بخشی از ایران به کشورهای بیگانه داده می‌شد.

رجبی گفت:لذا دفاع مقدس به این خاطر از سوی امام مطرح شد که رزمندگان ایرانی با دادن بیش از 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز و ایثارگر و با کمترین تجهیزات نظامی، زمانی که انقلاب چون طفلی نوپا بود، از مرزهای این کشور دفاع کرده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اشغال شود.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی با چراغ سبزی که آمریکا نشان داد، بیش از 40 کشور در برابر ایران متحد شدند تا هدف شوم صدام که همانا تقسیم کردن ایران به آذربایجان، کردستان، عربستان و بلوچستان بود، دست یابد. صدام می‌خواست ظرف 10 روز جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند، اما دلیرمردان ایران از جان گذشتند اما ذره‌ای از وطن را از دست ندادند.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد اذعان کرد: خانواده‌های شهدا، رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و آزاده‌ها، ثروت‌های ملی این کشور محسوب می‌شوند که همگی باید تلاش کنیم تا نامشان تا ابد روشنی‌بخش راهمان و زینت‌بخش صفحات تاریخ طلایی ایران باشد.

رجبی یادآور شد: بیش از 40 هزار رزمنده از استان یزد در جبهه حضور داشتند اما تنها خاطرات 4 هزار نفر از آنان ثبت و ضبط‌شده که این آمار بعد از گذشت حدود 30 سال از دفاع مقدس بسیار کم است. لذا باید همه رزمندگان حتی کسانی که یک روز در جبهه حضور داشتند، خاطرات و دانسته‌های خود را در اختیار متولیان امر در طرح السابقون قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: در سه سال گذشته قریب به 80 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس از سوی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تألیف شده است.

انتهای پیام/ی

تألیف نزدیک به 80 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار