رئیس انجمن علمی روان پزشکان مطرح کرد:

میزان پرخاشگری جامعه در سطح هشدار/ نادیده‌گرفتن احساسات کودکان از علل خشم در جامعه

رسولیان گفت: یکی از علل تجربه احساس خشم، به رسمیت شناخته نشدن و یا نادیده گرفتن احساسات کودکان در خانواده و جامعه است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رسولیان رئیس انجمن علمی روان پزشکان ایران در افتتاحیه سی و چهارمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان اینکه میزان پرخاشگری در جامعه ما بالا است و در سطوح مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و حتی محافل علمی و هنری خشم و پرخاشگری وجود دارد اظهار داشت: یکی از علل تجربه احساس خشم، به رسمیت شناخته نشدن و یا نادیده گرفتن احساسات و عواطف و خواسته‌های کودکان در درون خانواده و جامعه است، که منجر به احساس محرومیت و خشم می‌شود و این خشم در شرایط پر استرس منجر به بروز رفتار پرخاشگرانه خواهد شد.

رسولیان افزود: در چنین شرایطی قانون حاکم تحمیل اراده قدرت برتر بر دیگران است که به دنبال آن ارتباط همدلانه و درک متقابل در روابط بین فردی از بین می‌رود.

وی با یبان اینکه تحمیل اراده و هویت در درون خانواده منجر به بروز رابطه متعارض با پدر خانواده خواهد شد خاطرنشان کرد: از آن‌جا که بسیاری از قوانین حاکم بر خانواده بر جامعه نیز حاکم است، در این خصوص همین وضعیت در جامعه هم منجر به رابطه متعارض با حاکمان شده و حاصل این وضعیت نابسامانی و افزایش مشکلات اجتماعی است.

رسولیان اضافه کرد: جامعه هم‌چون خانواده‌ است و اگر در آن به تفاوت‌های فردی توجه نشود و استقلال فردی به رسمیت شناخته نشود، این امر منشاء بروز خشم و ناسازگاری و تهدید سلامت روان جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در سی و چهارمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران پانلی با موضوع خشم و یک پانل هم با موضوع ریشه‌های اجتماعی و رواشناختی داعشیسم مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، بیان داشت: پرداختن به موضوع خشم و علل اجتماعی بروز آن و راهکارهای پیشگیری از آن، در فراهم کردن فضای مناسب برای رشد، توسعه، استفاده بهینه و مثبت نیروهای خلاق جامعه حائز اهمیت است.

رسولیان اضافه کرد: امیدوارم با حضور فعال علاقه‌مندان به این موضوعات در همایش امسال به راهکارها و دستاوردهایی برای ارتقاء سلامت روان جامعه برسیم.

سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران تا 28 مهر در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

هشدار در مورد آمار بالای پرخاشگری در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار