زالی در نشست خبری مطرح کرد؛

افتتاح مرکز شیمی درمانی گامانایف کودکان در انتظار اعطای مجوز وزارت بهداشت

عضو هیئت علمی مرکز گامانایف گفت: مرکز شیمی‌ درمانی‌ گامانایف‌ ویژه کودکان‌ به دلیل‌ صادر نشدن مجوزها‌ هنوز راه‌اندازی‌ نشده است که امیدوارم مسئولان وزارت بهداشت همکاری بیشتری در این زمینه انجام‌ دهند.

افتتاح مرکز شیمی درمانی گامانایف کودکان در انتظار اعطای مجوز وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زالی عضو هیئت علمی مرکز درمانی گامانایف در نشست خبری که امروز برگزار شد در خصوص درمان های نوین که در مرکز گامانایف انجام شده است، اظهار کرد: حضور خیران در عرصه سلامت مغتنم بوده و یکی از علائم تاثیر گذار در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

وی بیان کرد: روش درمانی گامانایف به بافت های سالم آسیبی وارد نکرده و کمترین عوارض را دارد.

زالی ادامه داد: تا به امروز  حدود ۹ هزار نفر از طریق روش گامانایف در ایران درمان شده اند که برخی  بیماران از کشورهای منطقه به خصوص عراق بودند.

وی عنوان کرد: مرکز گامانایف تخصص های مختلف را به صورت متمرکز گرد هم آورده و در این مرکز از روش های نوین و تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود.

وی ادامه داد: مرکز شیمی‌ درمانی‌ گامانایف‌ ویژه کودکان‌ به دلیل‌ صادر نشدن مجوزها‌ هنوز راه‌اندازی‌ نشده است که امیدوارم مسئولان وزارت بهداشت همکاری بیشتری در این زمینه انجام‌ دهند تا ما شاهد‌ کاهش پرداخت‌ها در حوزه درمان‌ باشیم.

زالی‌ اظهار کرد: دستگاه گامانایف‌ بسیار دقیق‌ بوده و بیماران برای گذراندن طول درمانشان‌ باید هر چند وقت یک بار به این مرکز‌ مراجعه‌ کنند و این دستگاه خوشبختانه‌ عوارض‌ سرطان ثانویه ناشی از اشعه مختلف را در بیماران کاهش می‌دهد‌ و بیشتر در درمان تومورهای‌ مغزی‌ و ضایعات‌ عروقی‌ مغز‌ کاربرد‌ دارد.

وی ادامه داد: این مرکز حدود 14 سال مشغول به فعالیت است و بیماران‌ خارجی‌ خوبی را نیز در زمان گذشته‌ درمان کرده‌ اما به دلیل درآمد خوب بخش‌ توریست‌ درمانی‌ کشورهای‌ منطقه با وارد کردن دستگاه گامانایف‌ در این رقابت از ما پیشی گرفته‌اند اما به طور کلی بیماران زیادی از کشورهای‌ منطقه به ویژه عراق با این روش‌ و در این مرکز‌ درمان شده‌اند.

زالی تصریح کرد: روش درمانی گامانایف‌ دینامیک‌ و پویا بوده و یک بیمار باید به طور معمول بین 2 تا پنج سال تحت این روش درمانی‌ قرار بگیرد و تا درمان کامل نیازمند پیگیری‌های لازم است.

متخصص جراحی تأکید کرد: این مرکز ثبت بین‌المللی شده و بر اساس قوانین‌ باید تأمین قطعات‌ درمانی خارج از مسائل سیاسی‌ و تحریم‌ها باشد اما متأسفانه به طور ناجوانمردانه‌ تحریم‌ها بر علیه کشورمان‌ و تأمین نشدن قطعات‌ انجام شده است.

زالی یادآور شد: نمایندگان‌ علمی از دانشگاه‌های سراسر کشور در این مرکز مشغول به فعالیت‌ هستند.

رو‌نمایی از دستگاه پیشرفته رادیوتراپی در مرکز درمانی گامانایف‌

در ادامه مراسم‌ سهراب صادقی‌ جراح مغز و اعصاب‌ و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: همه اقدامات این مرکز‌  بر اساس اساسنامه خدمات بهداشتی‌ درمانی بوده و درآمدش‌ صرف امور خیریه می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه سرطان‌ تومور‌ در کشور از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است و این مرکز اولین دستگاه گامانایف‌ را در سطح کشور‌ وارد کرده‌ و افراد زیادی به وسیله این دستگاه تحت درمان قرار‌ گرفته‌اند که متأسفانه به دلیل اعمال‌ تحریم‌های ناجوانمردانه‌ شرکت کانادایی‌ از تأمین ربات‌ نصاب‌ سو‌رس‌ کبالت‌ جلوگیری‌ کرده است.

صادقی‌ ادامه داد: دستگاه دوم گاما‌نایف‌ خریداری‌ شده است اما حدود یک‌ سال و نیم است که شرکت کانادایی‌ به دلیل مسائل تحریم مجد‌د از تأمین این قطعه جلوگیری کرده که مسئولان این مرکز‌ با شرکت‌ سازنده اصلی که سوئدی‌ بوده وارد مذاکرات شده‌اند.

وی عنوان کرد: بخش شیمی‌ درمانی مرکز گامانایف‌ ویژه کودکان هنوز درگیر‌ صدور مجوز‌ها بوده تا افرادی که از این روش‌ درمان می‌شوند در همین مکان بستری‌ شوند اما هنوز مجوز لازم برای راه‌اندازی این مرکز از سوی وزارت بهداشت صادر نشده است.

صادقی‌ گفت: دستگاه رادیوتراپی‌ پیشرفته که به وسیله مرکز گامانایف‌ خریداری شده است پنجشنبه‌ رونمایی‌ می‌شود.

صرف هزینه های گران سرطان‌های تومور در خارج از کشور

در ادامه مراسم‌ مزدک‌ عالیخانی‌ مسئول فنی مرکز درمانی‌ گامانا‌یف گفت: بیمارانی که برای درمان سرطان‌های تومور‌ به کشور ترکیه می‌روند فقط برای درمانشان‌ باید هزینه‌ای بالغ‌ بر هفت هزار و 500 تا هشت هزار دلار پرداخت کنند که این میزان در کشور آلمان برای بیماران خارجی 12 هزار دلار است که اگر قطعه دستگاه‌ گامانایف‌ در کشور تأمین شود بیماران می‌توانند در ایران با هزینه‌ای حدود یک هزار و 500 دلار درمان شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه درمان سرطان‌های تومور‌ نیازمند پیگیری‌های مختلفی‌ است با تکمیل‌ دستگاه گامانایف‌ دیگر بیماران کشورمان‌ هزینه های گزافی‌ را بابت‌ درمان نمی‌دهند و وقتشان‌ صرف‌ رفت و آمد به کشورهای‌ خارجی نمی‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار