کره شمالی به سازمان ملل اعلام کرد؛

آمریکا سیاست «خصمانه»‌ خود را تغییر دهد

کره شمالی به سازمان ملل متحد اعلام کرد تا زمانی که آمریکا سیاست «خصمانه»‌ خود را تغییر ندهد، این کشور درباره برچیدن تسلیحات هسته ای خود هیچ مذاکره ای نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کره شمالی روز دوشنبه در خصوص مذاکره با آمریکا به سازمان ملل متحد اعلام کرد تا زمانی که آمریکا سیاست «خصمانه»‌ خود را تغییر ندهد، این کشور هیچ گاه در خصوص برچیدن تسلیحات هسته ای خود مذاکره نخواهد کرد.

کیم این ریونگ معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد به کمیته خلع سلاح مجمع عمومی این سازمان گفت اوضاع در شبه جزیره کره «به نقطه ای نامعلوم رسیده و هر لحظه ممکن است یک جنگ هسته ای آغاز شود».

وی افزود :«تا زمانی که سیاست خصمانه و تهدید هسته ای آمریکا به طور کامل از بین نرود، ما هیچ گاه موضوع تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک خود را تحت هیچ شرایطی روی میز مذاکره نخواهیم گذاشت».

با این حال،‌ رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد ترامپ می خواهد از جنگ اجتناب کند، هر چند ترامپ در توییتر نوشت تیلرسون در حال تلف کردن وقت خود با دیپلماسی است.

این دیپلمات ارشد کره شمالی گفت «کل سرزمین اصلی آمریکا در برد موشک های ما قرار دارد و اگر آمریکا جرات کند به سرزمین مقدس ما حمله کند، در هیچ جای جهان از مجازات شدید ما در امان نخواهد بود».

آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه تمرینات دریایی مشترک ده روزه ای را آغاز کردند.

کیم این ریونگ گفت کره شمالی هیچ کشوری را که به عملیات نظامی تحت فرماندهی آمریکا نپیوندد، هدف قرار نخواهد داد. وی افزود « تا زمانی که کشوری در اقدامات نظامی آمریکا علیه کره شمالی شرکت نکند، ما هیچ قصدی برای به کارگیری تسلیحات هسته ای علیه آن کشور یا تهدید به استفاده از آن نداریم».

انتهای پیام/

اعلام موضع کره شمالی درباره مذاکره با آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار