نیویورک تایمز: قدرت سایبری کره شمالی به تهدیدی برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است

به گفته مقامات امنیتی انگلیس و آمریکا توان ارتش کره شمالی که ۶ هزار هکر در خدمت دارد، همواره درحال افزایش است.

نیویورک تایمز: قدرت سایبری کره شمالی به تهدیدی برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: جهان زمانی قدرت سایبری کره شمالی را تمسخر می کرد اما اکنون توان سایبری این کشور به تهدیدی ضد جهان تبدیل شده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: زمانی که هکرهای کره شمالی سال گذشته تلاش کردند یک میلیارد دلار از بانک فدرال رزرو نیویورک سرقت کنند، تنها یک غلط املایی مانع موفقیت آنها شد. البته هکرها در آن سرقت 81 میلیون دلار به جیب زدند. پس از آن یک هکر 22 ساله انگلیسی کاملا اتفاقی توانست بزرگترین حمله سایبری کره شمالی را خنثی کند. حمله ای که نتوانست پول زیادی به سرقت ببرد اما در عملکرد صدها هزار رایانه در دهها کشور جهان اخلال ایجاد کرد و برای مدتی عملکرد سامانه خدمات بهداشت ملی انگلیس را مختل کرد.

به گفته مقامات امنیتی انگلیس و آمریکا که رد پای کره شمالی را در این حملات و دیگر حملات یافته اند، توان ارتش کره شمالی که 6 هزار هکر در خدمت دارد، همواره درحال افزایش است.

کره شمالی در کنار پیشرفت هایی که در زمینه توسعه سلاح های هسته‌ای که می توانند آمریکا را هدف قرار دهند، داشته، برنامه های سایبری خود را نیز گسترش داده است به گونه ای که هکرهای این کشور صدها میلیون دلار را به سرقت می برند و ثابت کرده اند می توانند آرامش جهان را برهم زنند.

برخلاف آزمایش های تسلیحاتی که تحریم های بین المللی را ضد کره شمالی به دنبال داشته است،حملات سایبری این کشور تقریبا با هیچ واکنش یا مجازاتی مواجه نشده اند، حتی باوجود آنکه حکومت کره شمالی از توانایی های هکری خود برای حمله به دشمنانش در غرب استفاده می کند.

 

انتهای پیام/

 

توان سایبری کره شمالی تهدیدی برای جهان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردتیزهوش
۲۰:۵۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
این هم شایعه ای دیگر برای تخریب کره شمالی
آخرین اخبار