ولایتی در جمع خبرنگاران:

هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم و برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌شود.

هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریمبه گزارش خبرنگارحوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسسه دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم رونمایی از منظومه فکری مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توافق برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌شود و مذاکره ثانویه هم نداریم.

وی افزود: آمریکا متعهد است که به تعهداتش عمل کند و اعضای 1+5نیز باید در صورت عدم اجرای تعهدات، آمریکا را ملزم کنند.

ولایتی در رابطه با سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ حرف تازه‌ای نیست و او بدون تعقل سخن می‌گوید و هرگاه که سخنی می‌گوید اشکالی در آن وجود دارد که پس از صحبتش اطرافیانش می‌خواهند آن را ترمیم کنند.

رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد در ادامه افزود: جمهوری اسلامی نیازی ندارد که رئیس جمهور آمریکا اقدامات ایران در سیاست خارجی را قبول کند و یا خیر و این امر که صحبت از حضور ایران در متطقه به میان آمده باید گفت که جمهوری اسلامی ایران متعلق به منطقه است و ما باید از آمریکایی‌ها سوال کنیم که شما از آن سوی دنیا اینجا چه می‌کنید.

ولایتی بیان کرد: آنها به جز نقض کردن قوانین و از بین بردن امنیت کشورها اقدام دیگری نمی‌کنند در واقع آمریکایی‌ها به نیت تضعیف و تجزیه کشورها در منطقه هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور آمریکا در منطقه کرد نشین سوریه و عراق برای تجزیه این دو کشور است و چون جمهوری اسلامی با تجزیه کشورهای منطقه مخالفت می‌کند و دعوت حکومت های منطقه را اجابت کرده، بنابراین کار ما مشروع است و هر کمکی که کشورهای قانونی منطقه از ما بخواهند حتما به آن پاسخ مثبت خواهیم داد.

وی تاکید کرد: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق و سوریه نبود، امروز در بغداد و دمشق به جای حکومت‌های قانونی، تروریست های داعش که ساخته دست آمریکایی‌ها هستند در اینجا حکومت می‌کردند.

ولایتی اذعان کرد: ما به حضور مشروع خود در منطقه افتخار می‌کنیم و این که بعضی از کشورهای اروپایی معتبر بودن برجام را تأیید کرده اند و تبصره گذاشته اند و می‌گویند ایران باید در قسمت های مربوط به امور منطقه ای و امکانات دفاعی خود مذاکره کند باید بگوییم که حضور مشروع ما قابل مذاکره نیست و ساختن امکانات دفاعی مانند موشک ها احتیاجی به مذاکره ندارد و از سوی دیگر به دنبال اهانتی که به مردم ایران شد، مردم پاسخ وی را خواهند داد.

وی گفت:جمهوری اسلامی تنها با حضور نامشروع آمریکا مخالف نیست، بلکه مردم‌ منطقه کشور عراق به این دخالت بی جای آمریکا در کشورشان پاسخ محکمی داده اند پس از باز پس‌گیری کرکوک و همچنین نیروهای کار آزموده سوریه توانسته اند به سوی رقه بروند که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که این قسمت را جدا کنند و این امر مقایر با خواسته مردم این کشور است.

مشاور امور بین الملل مقام معطم رهبری اظهار کرد: پاسخ ترامپ را مردم منطقه خواهد داد و مانند ویتنام دماغ آمریکا را به خاک خواهند
مالید و آقای ترامپ و نیروهای وی با ذلت از منطقه اخراج خواهند شد و هیچ راه دیگری جز ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا وجود ندارد.

ولایتی گفت: مجموعه صحبت های آمریکا و اروپا و برخی رجال سیاسی آمریکا نشان می‌دهد که بین آنها تقسیم نقش شده است و به نطر می‌رسد که آنها بین خود به تقسیم کار پرداخته اند و جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت استقلال خود و منطقه از کسی اجازه نمی‌گیرد و این مسایل قابل مداکره نیست.

وی تصریح کرد: از سخنان بی‌جا و غیرمودبانه ترامپ به مردم ایران و گذاشتن نام جعلی بر خلیج فارس را فقط کسی که رئیس رژیم صهیونیستی است می‌گوید و به جای رجل سیاسی باید به او رجاله سیاسی گفت که با دوره گردی مانند اختاپوس به دیپلمات های اروپا و امریکا می چسبد و بسیاری از افراد صاحب نطر از تماس بی جا و دخالت های بی جای رژیم صهیونیستی گریزانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار