برگزاری جشن قرآن در 3 هزار مدرسه ابتدایی آذربایجان غربی

با هدف نهادینه سازی فرهنگ قرآنی، جشن قرآن و قرآن آموزی همزمان درمدارس ابتدایی آذربایجان غربی اجرا می شود.

مقصود رزم آرا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی  در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت: جشن قرآن  ویژه دانش آموزان مقطع اول ابتدایی می باشد که با هدف آشنایی و انس گرفتن دانش آموزان با قرآن، ایجاد خاطره ای شیرین و ماندگار از آغاز رسمی آموزش قرآن در روح و ذهن دانش آموزان و فراهم کردن زمینه شور و ذوق در کسب مهارت روخوانی قرآن کریم برگزار می شود.

 رزم آرا  اظهار کرد: انتظار ما از اجرای این برنامه اینست که دانش آموزان بتوانند در برنامه های درسی خود قرآن  را به خوبی بخوانند و به معانی و پیام های قرآن که در متن کتاب موجود است توجه کنند.

وی برگزاری محافل قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآن را برای دانش آموزان مفید دانست و افزود: دانش آموزان با یادگیری قرآن، فهم و درک مفاهیم و معانی داستانهای قرآنی می توانند آموزه ها و برنامه های قرآنی را در سنین بزرگسالی در اخلاق، رفتار و منش خودشان سرلوحه قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی  آموزش و پرورش استان در خصوص تآثیر برگزاری جشن های قرآن در روند یادگیری دانش آموزان گفت: برگزاری چنین برنامه های شاد و مفرح باعث می شود دانش آموزان با نشاط بیشتر، روحیه ای بالاتر و با علاقمندی  و انگیزه به سمت یادگیری برنامه درسی قرآن بروند.

وی با بیان اینکه، این برنامه همزمان در سطح استان در 3هزار مدرسه برای 60 هزار دانش آموز مقطع اول ابتدایی اجرا می شود افزود: امیدواریم در کلاس ها بتوانیم تمامی برنامه های درسی را با اجرای چنین برنامه هایی شاد و مفرح آغاز کنیم تا بچه های ما با امید و علاقهمندی بیشتر در کلاس ها حضور یابند و آموزش ببینند.

برگزاری جشن قرآن در مدارس ابتدایی آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.