کاهش مصرف کود شیمیایی با استفاده از فضولات پرندگان

مصرف کود‌های پرندگان، کود شیمیایی را در اراضی شالیزاری به حداقل می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه امسال ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فریدونکنار به کشت برنج اختصاص یافت، گفت: در این اراضی در کشت اول ۱۸ هزار تن برنج تولید شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به برند بودن برنج در این شهرستان، افزود: برنج فریدونکنار علاوه بر ویژگی‌های اصلی یک برنج خوب، دارای عطر و طعم بهتری در مقایسه با ارقام دیگر برنج کشت شده در نواحی شمالی است و از لحاظ تغذیه سالم و استفاده کمتر از سموم و کود‌های شیمیایی منحصر به فرد است.


این مسؤول گفت: تالاب فریدونکنار که زیستگاه پرندگان مهاجر است در زمین‌های شالیزاری این شهرستان واقع شده که در فصل پائیز و زمستان مکان امنی برای انواع پرندگان مهاجر است.


ضیایی با بیان اینکه وجود این پرندگان باعث تزریق مقادیر زیادی فضولات و کود‌های پرندگان به صورت تدریجی به شالیزار می‌شود، افزود: این کود‌های طبیعی رها شده توسط پرندگان به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد فسفر و ازت سبب غنی شدن خاک شالیزار‌های منطقه شده و مصرف انواع کود‌های شیمیایی را به حداقل ممکن می‌رساند.


وی وضعیت کشت دوباره برنج و پرورش رتون این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نخستین برداشت نشاء مجدد از اراضی شالیزاری این شهرستان در سطح دو هکتار و در روستای ملاکلا انجام شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اختصاص ۷۰ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به کشت مجدد برنج و پرورش رتون، گفت: پیش بینی می‌شود ۱۴ هزار و ۹۵۵ تن شلتوک از اراضی شالیزاری این شهرستان برداشت شود.


انتهای پیام/ع


به حداقل رساندن مصرف کود شیمیایی با استفاده از فضولات پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار