افشای مبادلات تجاری فرانسه با تروریست‌های داعش و النصره در سوریه

وزیر خارجه پیشین فرانسه ممکن است در دادگاه رسیدگی به پرونده همکاری دولت این کشور با تروریست‌ها در شمال سوریه، شهادت دهد.

افشای مبادلات تجاری فرانسه با تروریست‌های داعش و النصره در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، لوران فابیوس، وزیر خارجه پیشین فرانسه، ممکن است در دادگاه رسیدگی به پرونده همکاری دولت این کشور با تروریست‌ها در شمال سوریه، شهادت دهد.

شرکت ساختمان سازی فرانسوی «لافارژ» متهم است یک کارخانه تولید سیمان را با پرداخت مبالغ هنگفتی باج به داعش و سایر گروه‌های مسلح، در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در سوریه فعال نگه داشته است. ماه گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد دولت فرانسه از همکاری شرکت لافارژ با النصره، داعش و سایر گروه‌های شبه نظامی در شمال سوریه مطلع بوده و این شرکت را به ادامه همکاری ترغیب می‌کرده است. گروه مردم نهادی که برای اولین بار ارتباط شرکت فرانسوی با تروریست‌ها را فاش کرد، اکنون خواستار حضور فابیوس در دادگاه برای شهادت دادن در این زمینه است.

این گزارش تکان دهنده نشان می‌دهد شرکت لافارژ برای ادامه فعالیت کارخانه سیمان خود در شمال سوریه، ماهانه ده‌ها هزار دلار باج به گروه‌های تروریستی می‌پرداخته و از این طریق ساکنان محلی را به خطر انداخته است. ماریو داس، از انجمن غیردولتی شرپا، گفت: با توجه به تحریم نفتی و این که داعش تنها دارنده نفت در منطقه شمال سوریه بود، شرکت لافارژ نفت مورد نیاز کارخانه سیمان خود را از داعش خریداری می‌کرد و این اقدام براساس قوانین فرانسه، کمک مالی به تروریسم است و می‌تواند حتی اقدامی تروریستی محسوب شود.

دولت فرانسه با رد همه اتهامات تلاش کرده است تمامی تقصیر‌ها را متوجه شرکت لافارژ کند. هنوز سوالات زیادی درباره همکاری این شرکت با تروریست‌ها وجود دارد.
هفته گذشته ۶ بمب بنزینی در کارخانه لافارژ در شمال پاریس کشف و خنثی شد. هیچ گروهی مسئولیت کار گذاشتن این بمب‌ها را برعهده نگرفته است.

گروه مردم نهاد همچنین خواستار شهادت سفیر پیشین فرانسه در سوریه درباره اتهام همکاری دولت با تروریست‌ها شده است.

 

انتهای پیام/

 

رسوایی همکاری فرانسه با تروریست‌های سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار