بازداشت دو مظنون به اتهام استخدام افراط‌گرایان در سن ‌پترزبورگ

دو مظنون که برای جذب عناصر تروریستی در سن پترزبورگ روسیه فعالیت می کردند، بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه،مسئولان قضایی سن پترزبورگ که دومین شهر بزرگ روسیه محسوب می شود و اوایل آوریل صحنه انفجاری خونین بود، اعلام کردند این دو مظنون که برای استخدام افراط گرایان تلاش می کردند، از اتباع کشورهای آسیای میانه هستند.

مسئولان دادگاه اوکتیابرسکی سن پترزبورگ اعلام کردند نفر اول که 32 سال دارد به تلاش برای جذب داوطلبان جنگ در صفوف گروه تروریستی داعش متهم شده و نفر دوم که 39 سال دارد به تلاش برای جذب نیرو برای گروه ها و سازمان های تروریست در سوریه متهم شده است.

یکی از این دو نفر از اهالی منطقه اوچ قرقیزستان است. این منطقه به علت این که داوطلبان زیادی برای عضویت در گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق داشته، معروف شده است.

سوم آوریل انفجاری مهیب در مترو سن پترزبورگ روی داد که بر اثر آن 14 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند. عامل این انفجار مردی 22 ساله از اهالی منطقه اوچ قرقیزستان بود که در انفجار کشته شد.

اهداف و انگیزه های وی از این حمله مشخص نیست اما کمیته تحقیقی که روسیه در این باره تشکیل داد اعلام کرده است روابط احتمالی وی را با داعش بررسی می کند هر چند داعش مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پس از این انفجار دستگاه قضایی روسیه هشت نفر را در ارتباط با این حمله به اتهام همدستی در ارتکاب اقدامات تروریستی تحت پیگرد قرار داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار