حضور اتباع قرقیزستان در حملات تروریستی حکایت از تحولی جدید دارد

یک کارشناس گفت حضور اتباع قرقیزستان در حملات تروریستی از تحولی جدید حکایت دارد .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون فرانسه گزارش داد: تحقیقات در خصوص حمله تروریستی در متروی سن پترزبورگ در روسیه ادامه دارد. بر اساس تحقیقات انجام گرفته یک تبعه قرفیزستان مسئول حمله یاد شده بوده است.

مجری از سلیمان زیغیدور کارشناس مسایل بین المللی در باره درس هایی که  از نتیجه این تحقیقات می توان آموخت سوال کرد.
 
زیغیدور پاسخ داد: از این تحقیقات می توان به افزایش گرایشات افراط گرایانه در کشورهای زیرمجموعه شوروی سابق پی برد. البته این چیز تازه ای نیست. گروه های زیادی از این مناطق از جمله چچن درکنار داعشی ها قرار گرفته اند. این نیروها از جنگجوترین نیروهای داعش هستند.

وی افزود: مسئله ای که در این سوء قصد تازگی دارد این است که یک قرقیز عامل حمله بوده است. سوء قصد در کلوپ شبانه استامبول و  عامل حمله در فرودگاه این شهر توسط اتباع قرقیزستان انجام گرفتند. عامل حمله سن پترزبورگ نیز قرقیز بود. این مسئله غافلگیر کننده است. چرا که قرقیزستان کشوری کوچک است. هشتاد درصد از کل این کشور کوهستانی است و شش میلیون نفر جمعیت دارد. مردم این کشور به شدت فقیرند.

مردم قرقیزستان مانند سایر ملت های کشورهای منطقه، یک قرن در کنار روس ها زندگی کرده اند. گرایشات مذهبی ملت های ترک زبان و مسلمان آسیای مرکزی بسیار ضعیف است.
 
اکنون چه اتفاقی رخ داده است که مردم قرقیزستان که رژیمی دیکتاتوری بر آن حاکم است،  به یک باره حاضر می شوند برای سوء قصدهای خونین و شدید در ترکیه و روسیه وارد عمل شوند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار