دکتر علی عسکری:

فرهنگ مقاومت وجه اشتراک فرهنگی ايران و سوريه است

رئيس رسانه ملی گفت: فرهنگ مقاومت وجه اشتراک فرهنگی ايران و سوريه است و مردم دو كشور با تمام وجود آن را ثابت كرده‌اند.

فرهنگ مقاومت وجه اشتراک فرهنگی ايران و سوريه استبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به وجوه اشتراک بسيار زياد فرهنگی ايران و سوريه گفت: فرهنگ مقاومت وجه اشتراک اصلی فرهنگی ايران و سوريه است و مردم دو كشور با تمام وجود آن را ثابت كرده‌اند.

دكتر علی‌عسكری در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه با تأكید بر اینكه باید این وجه اشتراک فرهنگی یعنی فرهنگ مقاومت را بیش از پیش تقویت كنیم، افزود: ما می‌توانیم با تولیدات مشترک در حوزه‌های مختلف به تقویت فرهنگ مقاومت بپردازیم و به عنوان مثال سینمای مقاومت، ادبیات مقاومت و موسیقی مقاومت را طراحی و ایجاد كنیم و همواره تولیدات جدید داشته باشیم.

رئیس رسانه ملی به تجربه ملت ایران در عرصه مقاومت اشاره و تصریح كرد: با توجه به تجربه، ملت ما تابلوی فرهنگ مقاومت، توكل به خدا و تمسک به اسلام است و این باعث ماندگاری چنین فرهنگی می شود.

رئیس سازمان صدا و سیما پیروزی‌های پی در پی مردم سوریه در جنگ با تروریست‌ها را حاصل همین روحیه دانست و افزود: كانون فرهنگ مقاومت ایمان است؛ و گرنه چگونه می‌توان یک انسان را توجیه كرد كه جان خود را برای هدفش كه ایستادگی در برابر دشمن است، فدا كند.

دكتر علی عسكری تثبیت و گسترش فرهنگ مقاومت را مرهون هدایت های مقام معظم رهبری و خون شهیدان توصیف و تاكید كرد: مردم دو كشور ایران و سوریه كه سال‌های سختی را گذرانده‌اند، همواره در مسیر فرهنگ مقاومت حركت كرده و می كنند و به آینده بسیار امیدوارند.

وزیر فرهنگ سوریه نیز در این دیدار با تشكر از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همواره با جمهوری اسلامی ایران روابط مستحكم فرهنگی داشته‌ایم و امیدواریم این همكاری‌های فرهنگی را هرچه بیشتر چه در زمینه تولیدات سینمایی و چه تلویزیونی و چه در حوزه های دیگر گسترش دهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های سینمایی مقاومت در آینده نزدیک در دمشق افزود: امیدواریم در برگزاری این جشنواره همكاری نزدیكی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و برای آینده كارهایی جدید و مشترک در حوزه مقاومت تولید كنیم.

وزیر فرهنگ سوریه به تولید مشترک فیلم سینمایی «بازمانده» به كارگردانی مرحوم سیف الله داد در حمایت از مقاومت فلسطین اشاره و تصریح كرد: همه به خاطر دارند كه این فیلم سینمایی چه بازخورد وسیعی در ایران و سوریه و كشورهای منطقه داشت و امیدواریم بازهم با هم چنین فیلم های موثری را بسازیم.

محمد الاحمد با بیان اینكه دمشق از گسترش همكاری های فرهنگی با تهران در همه زمینه ها استقبال می كند، گفت: وقتی به موفقیت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های فرهنگی نگاه می كنیم، فقط باید این را بگوییم كه دنیا به قدرت فرهنگی ایران اعتراف می كند.

وزیر فرهنگ سوریه آمیخته شدن خون جوانان دو كشور را در دفاع از جبهه مقاومت، باعث همدلی و نزدیكی بیشتر مردم دو كشور دانست و افزود: مردم ایران همواره در دل‌های ما جای خواهند داشت و آنچه در دل های ما می‌ماند، فراتر از آن است كه به زبان می‌آوریم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
خیلی خوبه بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
خیلی خوبه بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار