دبیر سی‌ودومین شب شعر عاشورا خبر داد؛

برگزاری شب شعر عاشورا در شیراز

سیو دومین شب شعر عاشورا ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد ده‌بزرگی دبیر سی‌ودومین شب شعر عاشورا گفت: جریان شعر عاشورایی در استان فارس سی‌ودومین مراسم خود را با حضور شاعرانی از سراسر ایران در ۱۱ و ۱۰ آبان ماه در تالار حافظ برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هر سال یکی از شخصیت‌های قیام عاشورا محور شعرگویی شاعران قرار می‌گیرد، افزود: امسال حضرت علی اکبر (ع) محور شعرگویی شاعران معرفی شده و شاعران باید برداشت‌های معرفتی خود از نقش و حضور حضرت علی اکبر را در عاشورا در اشعارشان ترسیم کنند.

ده بزرگی ادامه داد: بیش از ۳۰ نفر از شاعران شرکت‌کننده به عنوان برگزیده انتخاب شدند که در روز برگزاری مراسم تقدیر می‌شوند.

وی بیان کرد: ستاد شب شعر عاشورا هر سال برای غنای بهتر شعر‌ها و افزایش معرفت شاعران کتابی را معرفی می‌کند، امسال نیز کتاب "علی اکبر، به صورت محمد به سیرت پیغمبر" اثر محمدرضا سنگری را معرفی کرده که مطالعه آن می‌تواند شاعران را در دریافت‌های معنوی و ادبی یاری کند.

دبیر سی‌ودومین شب شعر عاشورا تصریح کرد: شاعران عاشورایی محدودیتی از لحاظ، فرم و قالب‌های ادبی نداشتند و سقف تعداد اثر برای هر شاعر حداکثر ۳ اثر بود.
انتهای پیام/ر

سی و دومین شب شعر عاشورا در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.