کشاورزیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها/جاده‌ها به ۱۴ هزار کامیون نو نیاز دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با کاهش عوارض گمرکی و واقعی شدن قیمت سوخت می‌توان به نوسازی ناوگان جاده‌ای کمک کرد.

کاهش عوارض گمرکی برای ورود کامیون‌ها نو به جاده ها/ جاده‌ها به ۱۴ هزار کامیون نو نیاز دارندداود کشاورزیان معاون وزیرراه وشهرسازی درگفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تعداد نوسازی ناوگان در سال گذشته بسیار محدود بوده است،گفت: ۲ هزار ۴۰۰ ناوگان در کشور عمر کم‌تر از یکسال دارند که در مقایسه با ۴۰ هزار کامیون فرسوده که در سطح کشور فعال هستند درصد بسیار پایینی معادل ۶ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه متوسط عمر مفید کامیون‌ها حدود ۲۵ سال در نظر گرفته می‌شود، افزود: برای این میزان عمر کامیون‌ها باید ۱۴ هزار دستگاه کامیون جدید وارد جاده‌ها شود که متاسفانه به دلیل قیمت بالای آنها این امر امکان پذیر نیست.

کشاورزیان با اشاره به قیمت بالای کامیون‌ها نسبت به سایر کشور‌ها گفت: پایین بودن قیمت سوخت،عوارض بالای گمرکی و افزایش هزینه آلایندگی باعث کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها شده است.

وی توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های که برای نوسازی کامیون‌ها در پیش گرفته شده کاهش سود عوارض گمرکی – تجاری و واقعی کردن قیمت سوخت است که می‌تواند زمینه ساز افزایش انگیزه کامیون داران می‌شود.

انتهای پیام/

 کاهش قیمت سوخت انگیزه ای برای نوسازی ناوگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
عمل = ممنونم
آخرین اخبار