کشاورزیان خبر داد:

وضعیت نابسامان 75 درصد از رویه های جاده‌های کشور/ اجرایی شدن سامانه TMS در راه‌های شریانی

معاون وزیر راه و شهرسازی از وضعیت نابسامان رویه های جاده ها خبر داد و گفت: سامانه TMS در 52 هزار کیلومتر راه شریانی کشور نصب شده است.

وضعیت نابسمان 75 درصد از رویه های جاده در کشور/ اجرایی شدن سامانه TMS در راه های شریانی کشوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود کشاورزیان مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش قیر و آسفالت با بیان اینکه طبق بررسی های TMS حدود 25 تا 26 درصد از رویه ها دارای خرابی های شدید و 25درصد دارای وضعیت سالمی هستند، گفت: 50 درصد باقیمانده رویه راه ها دارای خرابی های متوسط و ضعیف هستند که می توان با حفاظت عمر آنها را افزایش داد.

کشاورزیان افزود: برای عملیات نگه داری راه ها ضروری است سالانه بین 20تا 24 میلیون تن آسفالت پخش کنیم اما به دلیل کمبود اعتبارات این رقم سال گذشته 10 میلیون و امسال به 7 تا 8 میلیون تن کاهش یافته که بیشترین هزینه آن بر دوش پیمانکاران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شرایط کمبود اعتبار تخصیص بهینه منابع بسیار با اهمیت است و به اعتقاد بنده باید اولویت پرداخت هزینه را به نگه داری راه ها، اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد: هزینه احداث یک کیلومتر راه معادل هزینه 25 تا 30 کیلومتر نگه داری راه هاست، بنابراین با این وضعیت کمبود اعتبار، بهتر است به نگه داری راه ها بپردازیم.

کشاورزیان با بیان اینکه سامانه TMS در 52هزار کیلومتر راه شریانی اجرا شده است، گفت: ساخت این سامانه به زودی در راه های غیرشریانی نیز انجام می شود و در آینده نزدیک قیمت منابع لازم در این حوزه بر اساس برداشت این سامانه صورت می گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایگفت: سازمان راهداری قصد دارد استاندارد تمام کارخانجات تولید آسفالت را بررسی و بر اساس آن مجوزهای لازم را ارائه کند.

وی توضیح داد: طبق بررسی ها برخی از کارخانه ها فاقد مجوز فنی هستند که ما در حال حاضر تنها با کارخانه های قیر و آسفالتی که دارای گواهی نامه فنی و مجوزهای لازم هستند قرارداد منعقد می کنیم.

معاون وزیر تصریح کرد: از 850 کارخانه آسفالت 350 کارخانه گواهی نامه دریافت کردند و 200 کارخانه نیز در مرحله دریافت هستند و باقی کارخانه ها نیز در این زمینه اقدامی نکردند.

وی تاکید کرد: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام به رده بندی و دسته بندی کارخانجات تولید قیر کرده اند و کارخانه هایی که دارای گواهی نامه A هستند می توانند تأمین کننده قیر و آسفالت برای پیمانکاران باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه به استفاده از تکنولوژی های جدید در حوزه قیر و آسفالت تاکید کرد و گفت: باید تمامی کارخانجات از تکنولوژی های جدید در حوزه قیر و آسفالت استفاده  کنند تا بتوانیم کیفیت را در این بخش افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: امروز سامانه رصد سلامت قیر حین حمل از محل بارگیری تا تخلیه نیز رونمایی شد که این سامانه نقش موثری در جهت جلوگیری از کاهش بهره وری قیر دارد.

راه اندازی سامانه جامع کارخانه قیر و آسفالت

محمد شکرچی زاده در نهمین همایش قیر و آسفالت با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه امسال ابلاغیه ای به مرکز تبلیغات داده شده تا نظارت کارخانه های قیر بر عهده این مرکز قرار داده شود، گفت: به همین منظور تشکیل  کارگروه ارزیابی پالایشگاه قیر با همکاری ارگان های مختلف و مرکز تحقیقات صورت گرفته و گواهی نامه های فنی را نیز بر اساس امولاسیون قیر صادر می کنیم.

شکرچی زاده با بیان اینکه در این مرکز برای آموزش، فعالیت های بسیار گسترده ای انجام شده است، افزود: ایجاد شبکه آزمایشی گسترده برای قیر انجام شده و  استفاده  از فناوری های نو در دستور کار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته قیر امروز در مرکز تحقیقات با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد که این خود می تواند نقش موثری در حوزه قیر و آسفالت داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی سامانه پایش سلامت حمل قیر در کشور خبرداد و گفت: به منظور اطمینان از عدم جابه جایی قیر در مسیر حمل از بارگیری تا تخلیه در کارخانه آسفالت سامانه ای را راه اندازی کردیم تا کیفیت قیر از سوی برخی از افراد خراب نشود.

وی توضیح داد: متاسفانه در برخی از مناطق بخشی از قیر درون تانکرها با مواد زائد و پسماند جایگزین قیر اصلی می شود.

شکرچی زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از قیر تقلبی دستگاه هایی را داخل تانکرهای حمل قیر نصب می کنیم که وظیفه آن رصد حرارت قیر است.

رئیس مرکز تحقیقات راه،  مسکن و شهرسازی با بیان اینکه از تانکرهای دوجداره درمناطقی که میزان تقلب بالاست، استفاده می شود، گفت: تمامی تانکرهای حمل قیر به این دستگاه به زودی مجهز می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار