فرماندار سلسله:

لزوم تجهیز روستاهای شهرستان سلسله به کتابخانه

فرماندار سلسله با تأکید بر توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای شهرستان گفت: لازم است روستا‌های بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت شهرستان دارای کتابخانه شوند و در این راستا باید بخشداران همکاری‌های لازم را انجام دهند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ قدرت الله فلاح‌نژا در جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان سلسله با اشاره به توسعه همه‌جانبه و متوازن گفت: فرهنگ، محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و رفع مشکلات سایر حوزه‌ها درگرو توسعه فرهنگی است.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است، افزود: درواقع یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالا‌های فرهنگی آن جامعه است.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی‌نیاز نکرده است، عنوان کرد: روش‌های ارتباطی جدید به‌هیچ‌عنوان جای کتاب را نمی‌گیرد چراکه با مطالعه کتاب است که بسیاری از مسائل به‌صورت عمیق درک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دین و فرهنگ ما بر اهمیت مطالعه و کتاب تأکید فراوان دارد، بیان کرد: معجزه پیامبر اکرم (ص) کتاب بوده است و در این کتاب آسمانی بر اهمیت علم و علم‌آموزی نیز تأکید فراوان شده است.

فلاح نژاد در ادامه گفت: شهرستان سلسله مشاهیر و شعرای بزرگی داشته و امروز نیز درصد بالایی از جوانان این شهرستان در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند که این امر نشان از تمایل مردم به مطالعه و تحصیل دارد بنابراین ضروری است زمینه‌های این امر را از طریق توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای در شهرستان و گسترش این فضا‌ها در روستا‌ها فراهم کنیم و در این راستا لازم است روستا‌های دارای ۱۵۰۰ نفر جمعیت ما از نعمت داشتن کتابخانه برخوردار شوند و در این خصوص بخشداران همکاری لازم را به عمل‌آورند.

وی همچنین خواستار همکاری و مشارکت نهاد‌های اجرایی شهرستان در جهت تشویق مردم به کتابخانه و کتاب‌خوانی شد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای وضعیت کتاب‌خوانی باید نگاه ما به آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان باشد و تعامل و همکاری آموزش‌وپرورش در این راستا با کتابخانه‌های عمومی باید بیشتر شود.

فرماندار سلسله تصریح کرد: تخصیص نیم درصد از درآمد سالانه شهرداری به کتابخانه‌ها جزو اقدامات فرهنگی مؤثر بوده که تحقق این بند از قانون، برنامه‌ریزی دقیق و ارج نهادن به مباحث فرهنگی توسط متولیان مربوطه را می‌طلبد.

علی جهان‌آرا مدیرکل کتابخانه‌های لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کل کشور دارای وضعیت مناسبی نیست، اظهار داشت: متأسفانه استان لرستان از این نظر دارای جایگاه پایینی است، اما شهرستان سلسله از جایگاه بالاتری در حیطه کتاب و کتاب‌خوانی نسبت به سایر شهرستان‌ها برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر در ارتباط با ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزود: بسیاری از تحصیل‌کرده‌های این شهرستان جزو نخبگان کشوری هستند و این امر نشان از اهمیت مردم شهرستان سلسله به جایگاه کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی دارد.

انتهای پیام/د

روستا‌های شهرستان سلسله به کتابخانه تجهز شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار