خوزستان بر سکوی دوم استان پرمصرف فست فود کشور

تحقیقات انجام شده در سال 1395 نشان می دهد که خوزستان دومین استان در مصرف فست فود در کشور قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شکراله سلمان زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: بر اساس بررسی عوامل خطر که در سال 1395 بر روی افراد 18 تا 64 ساله خوزستان انجام شده، این استان پس از هرمزگان دومین استان پرمصرف فست فود است، به گونه ای که 24 درصد مردان هر هفته فست فود مصرف می کنند.

وی تصریح کرد: براساس این تحقیق، 15 درصد مردان و 30 درصد زنان مبتلا به چاقی و 55 درصد مردان و 65 درصد زنان مبتلا به اضافه وزن و چاقی می باشند.

سلمان زاده اذعان داشت: مصرف نمک 81 درصد مردم خوزستان نامطلوب است، یعنی روزانه بیش از5 گرم نمک استفاده می کنند و مصرف ماهی 70 درصد مردم به صورت نامطلوب یعنی کم تر از 2 بار در هفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته، 5.8 درصد خانوارها روزانه و 32.1 درصد هفتگی نوشابه های گازدار مصرف می کنند.

وی در ادامه افزود: 45 درصد مصرف مردم خوزستان به صورت نامطلوب میوه و سبزی مصرف می کنند، یعنی کم تر از 5 واحد روزانه مصرف دارند و 32.2 درصد نیز میوه و سبزی مصرف نمی کنند.

شکراله سلمان زاده اذعان کرد: تنها راه مقابله با این پدیده ارتقای دانش سلامت مردم از طریق افزایش آگاهی و توجه به خودمراقبتی است.

این مقام مسئول در ادامه به 17 مهر روز جهانی تخم مرغ اشاره کرد و بیان داشت: تخم مرغ همواره از متهمان افزایش کلسترول بد خون و بیماری قلبی و عروقی است بوده و هنوز این باور در مردم وجود دارد که مصرف زیاد تخم مرغ خوب نیست.

وی گفت: اما این موضوع منتفی است و کلسترول بد تخم مرغ خیلی کم است و منبع غذایی از نظر پروتیین و چربی های مفید است.

سلمان زاده بیان کرد: مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه یک تخم مرغ به هیچ وجه عوارض قلبی و عروقی را نسبت به کسانی که در هفته یک عدد مصرف می کنند بالا نمی برد و توصیه بر این است که افراد روزانه حداقل یک عدد تخم مرغ را مصرف کنند.

انتهای پیام/گ

رتبه دوم خوزستان در کشور در مصرف فست فود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.