پولیتیکو: نیکی هیلی به ترامپ توصیه کرد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند

نشریه پولیتیکو در شماره روز شنبه خود نوشت این نیکی هیلی بود که به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکند.

پولیتیکو: نیکی هیلی به ترامپ توصیه کرد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛گزارش ها حاکی از آن است که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد زمینه را برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافقنامه هسته‌ای توسط رئیس جمهور آمریکا فراهم کرد. این در حالی است که تلاش های رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور بر خلاف تلاش های نیکی هیلی بود.

نشریه پولیتیکو در شماره روز شنبه خود نوشت این نیکی هیلی بود که به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای را تایید نکند.

انتشار این خبر نشان می دهد در محفل داخلی رئیس جمهور آمریکا این هیلی است که درباره توافقنامه هسته ای ایران نظر اصلی را مطرح می کند و با این اقدامات در واقع در حال تقویت جایگاه خود نزد ترامپ است. نیکی هیلی فرد جایگزین رکس تیلرسون برای تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا به شمار می رود.

پولیتیکو نوشت تیلرسون و متیس ماه ژوئیه ترامپ را متقاعد کردند به پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای اذعان کند زیرا رئیس جمهور آمریکا هیچ سند و مدرک محکمی دال بر نقض توافقنامه هسته ای از سوی ایران در اختیار ندارد. این در حالی است که هیلی زمینه ساز اعلام عدم پایبندی ایران به توافقنامه هسته ای توسط رئیس جمهور آمریکا بود، در حالی که دیگر اعضای دولت ترامپ رویکردی محتاطانه تر در قبال این مسئله دارند.

 

انتهای پیام/

 

نفوذ بسیار زیاد نیکی هیلی در تصمیمات دونالد ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار