رئیس دادگستری استان؛

دستگاه های نظارتی در کنار سرمایه گذاران قرار دارند

با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از اعضای شورای قضائی استان کرمان ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی وقضائی در دادگستری کرمان تشکیل شد.

دستگاه های نظارتی در کنار سرمایه گذران قرار دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانبنا به اعلام دادگستری کرمان ، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دستگاه های نظارتی در کنار سرمایه گذران قرار دارند و نه در مقابل آنها،گفت:تازمانی که فعالیت ها در چارچوب قانون باشد دستگاه قضائی تمام قد از فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران وتولید کنندگان حمایت کرده است

وی در اولین جلسه ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی وقضائی که درمحل دادگستری کرمان برگزار گردید،افزود: ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای امنیت سرمایه گذاری،رفع موانع حقوقی،قضائی تولید واشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضائیه ایجاد گردیده است.

موحد ارتباط منظم ومستمر با فعالان بخش خصوصی به منظور اطلاع از مسائل ومشکلات حقوقی وقضائی سرمایه گذاری ومساعدت در رفع موانع را از وظایف این ستاد دانست وافزود:از فعالیت های اقتصادی مجاز ومشروع در سطح استان حمایت حقوقی و قضائی خواهیم کرد.

رییس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه پیش از تشکیل این ستاد،دادگستری استان کرمان در قالب کمیته حمایت از سرمایه گذاری اقدامات موثری در زمینه رفع موانع حقوقی،قضائی تولید واشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام داده است که از این پس در قالب ستاد سیاست های اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهد نمود.

نماینده عالی قوه قضائیه بر ساماندهی بیشتر شعب تخصصی امور اقتصادی در دادسراها ومحاکم استان تاکید کرد وگفت:ستاد بایستی تدابیر لازم به منظور تسریع در رسیدگی به دعاوی و امور مربوط به سرمایه گذاران و پرونده های مهم اقتصادی را فراهم سازد.

وی ایجاد هماهنگی در فعالیت هیات های مشاوره ،کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق های بازرگانی ،صنایع ومعادن و کشاورزی و تعاون در جهت رفع اختلاف سرمایه گذاران را یکی از وظایف این ستاد برشمرد.

 اعضای اصلی این ستاد شامل 11عضو از جمله رییس کل دادگستری استان،دادستان مرکز استان،مدیرکل بازرسی،مدیر کل زندان ها،مدیرکل تعزیرات حکومتی و جمعی از معاونین رییس کل دادگستری استان کرمان می باشند.و در اولین جلسه این ستاد 5 کارگروه با محوریت دستگاه های مختلف شروع به کار کردند.

انتهای پیام/ح

 ستاد اقتصادمقاومتی در دادگستری کرمان فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.