با تصمیم کارگروه اشتغال استان انجام می شود؛

ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان گفت: 10درصد اشتغالی که در سال جاری باید در استان کرمان ایجاد شود از محل طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهیبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   وحید میرزایی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان در جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری استان، گفت:عدم ابلاغ به موقع اعتبارات در شش ماه اول امسال موجب کندی روند ایجاد اشتغال شده بود که در شش ماه دوم این کمبودها مشخص شده و سهمیه هر شهرستان به آن ابلاغ شده است.

 وی افزود: دولت برای ایجاد 970 هزار شغل در سال جاری برنامه ریزی کرده است که حداقل شغلی که باید در استان ایجاد شود، 34 هزار شغل است.

میرزایی تصریح کرد:در سال جاری تاکنون 5 هزار و 300 شغل در استان ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال ملاک ارزیابی مدیران و فرمانداران موضوع اشتغال خواهد بود، گفت: در کنار فرمانداری ها باید یک تیم مشاوره قوی نیز به کار گرفته شود و دانشگاه ها نیز درگیر کار شوند.

میرزایی اظهار کرد: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری منابع بسیار زیادی به سمت استان سرازیر شود و اگر از هم اکنون برنامه ریزی نداشته باشیم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی تاکید کرد: فرماندار در هر شهرستان محور اصلی کار در حوزه اشتغال قرار گرفته و برنامه زمان بندی نیز تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: کیفی سازی کاریابیها یکی از اهداف این اداره کل است تا این کاریابی‌ها به جایگاه اصلی خود دست یابند.

رضا اسماعیلی افزود: طرح ملی «روستا تعاون» نیز به منظور فعال تر کردن روستائیان و عشایر در تولید و اشتغال در استان کرمان اجرایی شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز درکارگروه اشتغالگفت: در سال جاری سهمیه سه هزار و 240 نفری برای استان در اجرای طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) تعیین شده است.

محمدرضا جهانگیری در ادامه افزود: بر اساس تجربه های جهانی و کشوری 70 درصد افرادی که به عنوان کارورز در دستگاه ها طرح کارورزی را می‌گذارنند، در این کارگاه ها مشغول به کار می شوند.

وی بیان کرد: تاکنون 11 هزار نفر در طرح کارورزی استان کرمان ثبت نام کرده اند و 588 واحد پذیرنده نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند که باید تعداد واحدهای پذیرنده افزایش یابد.

انتهای پیام/ح

وضعیت اشتغال استان روی میزکارگروه اشتغال

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار