به همت هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست انجام شد

نخستین لند آرت در شهر شهر زیرزمینی رونمایی شد

نخستین لند آرت گروهی ازسوی هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست در قلعه تاریخی قوام زنگ شهر نوش آباد رونمایی شد.

سرپرست این گروه در حاشیه رونمایی از این لندآرت در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: 40 نفر از هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست به مدت 10 روز آثار خود را در فضایی به وسعت 10 هکتار خلق کردند.

پویا آریانپور،افزود: هدف از انجام این اقدام فرهنگی هنری انتقال یک پیام آشتی و دوستی با طبیعت و مسوولیت همگانی برای حفظ منابع محیط زیست به تمام شهروندان ایرانی است.

به‌گفته‌وی،هنرمندان در اجرای این پروژه، از مصالح طبیعی و ارگانیك و آلی مانند چوب و سنگ و برگ و فلز و غیره استفاده کردند تا اثر هنری خود را در فضای بكر و به دور از تمدن و تكنولوژی اجرا کنند.

وی،با اشاره به اینکه لندآرت یا هنر زمینی، یک سبک هنری است که بر فرآیندهای طبیعت تاکید می کند تصریح‌کرد: این هنر نخستین بار در 1968 پدید آمد تا تذکری برای عموم مردم باشد که چگونه دنیای اطرافمان را ببینیم و  در باره آن فکر کنیم، چگونه هنر میتواند آینده سیاره ما را تضمین کند و زندگی ما را غنی کند.

آریانپور متولد سال ۱۳۵۰ با تحصیلات در رشته نقاشی است که از سال ۱۳۷۲ به صورت حرفه‌اى نقاشى و از سال ۱۳۷۳ در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کند.

شایان ذکر است: اجرای نخستین لندآرت ، 40  نفر از هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست روز جمعه 21 مهر در  قلعه تاریخی قوام زنگ نوش آباد واقع در جاده زیارت فیض‌آباد این شهر نوش آباد رونمایی شد و به معرض نمایش عموم گذاشته‌شد.

 

انتهای پیام/م

 

رونمایی از نخستین لند آرت در قلعه تاریخی قوام زنگ نوش آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.