بخشدار مرکزی شهرضا:

23 روستای شهرضا از شورای اسلامی برخوردار هستند

بخشدار مرکزی شهرضا با بیان اینکه شهرستان شهرضا دارای 23 روستای دارای سکنه است، گفت: تمامی روستاهای شهرضا از نعمت شورای اسلامی برخوردار هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن یونسی عصر امروز در همایشی که به مناسبت روز ملی روستا در فرمانداری شهرضا برگزار شد، اظهار داشت: 15 مهر ماه در تقویم رسمی کشور با هدف ارج نهادن به جایگاه بزرگ عشایر و روستائیان به نام این دو قشر زحمتکش جامعه نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هدف از نامگذاری این روز به عنوان یک روز ملی نشان دادن و برجسته کردن جایگاه بزرگ عشایر و روستائیان است، افزود: شعار امسال این روز «نخبگان روستایی و عشایر، ظرفیت پنهان توسعه پایدار روستایی» است.

بخشدار مرکزی شهرضا با اشاره به برگزاری همایش ملی روستا در تهران، گفت: از شهرستان شهرضا یک نفر از دهیاران، یک نفر از شورای روستا و یک نخبه روستایی در زمینه حفظ و ترویج قرآن در این همایش حضور پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه نقش روستائیان و عشایر همواره در طول تاریخ برجسته و خاص بوده است، بیان داشت: روستا مرکز و مهد تولید، اشتغال، کارآفرینی و اشاعه فرهنگ اصیل بوده است.

یونسی با بیان اینکه نقش روستائیان در تولید کالاهای مورد نیاز جامعه بی‌بدیل است، اذعان کرد: روستائیان و عشایر ضامن استقلال و پایداری جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت بعد از پیروزی انقلاب و به‌ ویژه در دولت تدبیر و امید توجه به اقشار محروم و مناطق روستایی و عشایری بوده است، ابراز کرد: از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید توجه ویژه به توسعه روستایی در برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

بخشدار مرکزی شهرضا با تأکید بر اینکه روستا باید با همان آداب و رسوم و سنن روستا بماند، گفت: آهنگ مهاجرت از شهر به روستا در حال شکل گرفتن است و این نشان می‌دهد که مردم از زندگی شهری خسته شدند.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان شهرضا از خدمات زیربنایی برخوردار هستند، اضافه کرد: با توجه به شعار سال، روستا و مناطق عشایری کانون تولید و اشتغال با کمترین هزینه هستند.

یونسی با اشاره به مشکلات روستائیان شهرستان، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل روستائیان آب است، در حالی‌که شهرضا دهمین سال خشکسالی را پشت سر می‌گذارد استفاده نابجا و بی‌رویه از آب بر اساس روش‌های قدیمی کم آبی را در روستاها بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست و حفاظت از منابع آب و خاک مشکل دیگر روستائیان شهرستان است، ادامه داد: بیکاری در سطح جامعه و به دنبال آن در روستاها و مناطق عشایری مشکل دیگری است که به این سه مقوله مهم به عنوان چالش‌های اساسی توسعه مناطق محروم روستایی توجه ویژه‌ای شده است.

بخشدار مرکزی شهرضا با بیان اینکه توسعه و ترویج سیستم‌های نوین آبیاری از طریق وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، گفت: در این راستا تسهیلات با سود کم در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری و حفاظت از اراضی دولتی، مطرح کرد: توسعه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و توجه به مناطق محروم در صدر برنامه‌ها و سیاست‌های دولت قرار دارد.

یونسی در پایان با بیان اینکه شهرستان شهرضا دارای 23 روستای دارای سکنه است، اذعان کرد: تمامی روستاهای شهرضا از نعمت شورای اسلامی برخوردار هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار