دومین دپارتمان زبان فارسی دانشگاه مازندران در قزاقستان

دومین دپارتمان زبان فارسی دانشگاه مازندران در قزاقستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدخلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اجلاس دانشگاه های حاشیه خزر در کشور قزاقزستان گفت: اتحادیه دانشگاه های حاشیه خزر سالانه جلساتی را در هر یک از اطراف خزر برگزار می کند که امسال این اجلاس در شهر آتیرائو کشور قزاقزستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام دانشگاه های حوزه خزر از استانهای گیلان، مازندران، گلستان و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی در این اجلاس شرکت می کنند ، افزود: این اجلاس از روز چهارشنبه ۱۹ مهر در شهر آتیرائو آغاز و تا عصر جمعه ادامه دارد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه در این اجلاس مسائل فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی مورد بحث قرار می گیرد ، گفت: از آنجا که کشورهای حوزه دریای خزر فرهنگ، زبان ،گفتمان و منافع مشترک دارند ، این اجلاس می تواند برای فهم عمومی ساکنان حاشیه خزر بسیار مفید باشد و این اجلاس در واقع نوعی همکاری علمی دانشگاهی است.

میرنیا افزود: یکی از مهم ترین دستاوردی که این اجلاس می تواند برای دانشگاه مازندران داشته باشد راه اندازی دپارتمان زبان فارسی در دانشگاه آتیرائو کشور قزاقستان است که با راه اندازی آن استادی از دانشگاه مازندران برای تدریس به این کشور به آموزش ادبیات فارسی می پردازد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه نخستین دپارتمان زبان فارسی در شهر گوانگجو کشور چین راه اندازی شد، گفت: در حال حاضر استادی از دانشگاه مازندران در این دانشگاه با تعداد ۱۰۰ دانشجو در حال تدریس است.

میرنیا با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶۰ دانشجو خارجی در دانشگاه مازندران در دو مقطع ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند، گفت: به دلیل ضعف ساختاری نتوانستیم تا کنون دانشجویان بیشتری را از کشورهای دیگر جذب کنیم اما در تلاشیم در سالهای آتی این تعداد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ م

قزاقستان، مقصد دپارتمان زبان فارسی دانشگاه مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.