افزایش بهای نفت برای سومین روز متوالی/ کاهش اندک قیمت طلا

وجود نشانه هایی از اشباع شدن بازار نفت به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال وجود نشانه هایی از اشباع شدن بازار پس از سالها مازاد تولید، بهای نفت برای سومین روز متوالی امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 14 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 51 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید. روز گذشته هم نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 2 درصد افزایش، به بالای 50 دلار رسید.

بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) با 8 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 56 دلار و 69 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت روز گذشته هم با 2 درصد افزایش همراه بود.

کارشناسان اعلام کردند برای یافتن نشانه هایی از روند بهای نفت، در انتظار انتشار داده های نفتی آمریکا در روز چهارشنبه و پنجشنبه هستند. تعطیلی رسمی آمریکا در روز دوشنبه (روز اول هفته) باعث شد که داده های ذخایر سوخت آمریکا که هر هفته منتشر می شد، این هفته به تاخیر بیفتد. مؤسسه نفت آمریکا هم قرار است داده های هفته گذشته را روز چهارشنبه منتشر کند و وزارت انرژی آمریکا هم از انتشار گزارش این وزارتخانه در روز پنجشنبه خبر داده است.

بانک و مؤسسه مالی «بارکلیز» اعلام کرد پیش بینی ما برای بهای نفت در سه ماهه اول سال 2018، افزایش 5 دلاری در هر بشکه و رسیدن آن به 56 دلار در هر بشکه است.

افزایش بهای نفت همچنین به دلیل رشد اقتصادی رخ داده است که صندوق بین المللی پول روز گذشته پیش بینی کرد در سال کنونی میلادی و سال آینده میلادی، رشد اقتصادی جهانی به ترتیب 3.6 درصد و 3.7 درصد خواهد بود.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. تصمیم گیری در خصوص تمدید این توافق پس از ماه مارس سال آینده میلادی، زودتر از ماه ژوئن اتخاذ انجام نخواهد شد. آمریکا از جمله کشورهایی است که در توافق اوپک شرکت نکرده است و سطح تولید این کشور در سال جاری میلادی با 10 درصد افزایش به 9.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به دنبال کاهش اندک ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران برای انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا هم با اندکی تغییر همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد کاهش، به 1290 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار