افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

پس از اعلام سازمان اوپک در خصوص ایجاد تعادل در بازار نفت، بهای طلای سیاه با اندکی افزایش همراه بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال اعلام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در خصوص اینکه بازار نفت تعادل خود را بدست آورده است و همینطور پس از متوقف شدن فعالیت های نفتی آمریکا در پی توفان نیت، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با اندکی افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 6 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، به 49 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) با 6 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 55 دلار و 85 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت پس از آن افزایش یافت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت اعلام کرد که بازار نفت پس از سال‌ها مقابله با اشباع، هم اکنون متعادل شده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. مقامات اوپک اعلام کردند که زودتر از ماه ژانویه در خصوص تمدید این توافق پس از ماه مارس مذاکره نخواهند کرد.

شرکت خدمات بانکداری جی پی مورگان اعلام کرد: تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران حتی می تواند بهای نفت را بیش از این هم افزایش دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توفان نیت که در پی آن 85 درصد از فعالیت های حفاری خلیج مکزیک متوقف شد (معادل 1.49 میلیون دلار در روز) باعث افزایش بهای نفت شده است. بسیاری از شرکت های نفتی کارکنان خود را از سکوهای نفتی خلیج مکزیک خارج کرده اند.

به دنبال تشدید تنش های ژئوپولتیک و کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا امروز (سه شنبه) به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد افزایش، به 1289.30 دلار رسید.

توفان نیت از روز یکشنبه ایالت میسیسیپی آمریکا را در نوردیده و باعث وزش بادهای شدید و جاری شدن سیل در این منطقه شده است. برق بیش از 100 هزار نفر از ساکنان میسیسیپی و آلاباما بر اثر این توفان قطع شده است. این چهارمین توفان سهمگین است که در کمتر از دو ماه گذشته در آمریکا رخ داده است.

پیش از این هم توفان های سهمگین هاروی، ایرما و ماریا به ترتیب خسارت های مالی و جانی زیادی را در تگزاس، فلوریدا و پورتوریکوی آمریکا به بار آوردند.


انتهای پیام/

 

بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار