مک‌مستر: رویکردی واقع‌گرایانه را درباره چالش‌های امنیتی آمریکا از جمله ایران مدنظر قرار دادیم

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد واشنگتن رویکردی واقع‌گرایانه و عملگرا را درباره «چالش‌های امنیتی» این کشور مدنظر قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر؛ «هربرت مک مستر»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، در هفتادمین نشست شورای امنیت ملی این کشور به سخنرانی پرداخت و مسائل متعددی مانند رویکرد جدید واشنگتن در قبال ایران و نقش رسانه ها در انتشار اطلاعات محرمانه را بررسی کرد.

مک مستر در ابتدا از افشای اطلاعات امنیت ملی آمریکا به دست رسانه ها انتقاد و آن را «خیانت به وطن» قلمداد کرد. او در این باره گفت: رئیس جمهور ترامپ نیز اغلب به این موضوع اشاره و از افشای اطلاعات محرمانه به دست روزنامه ها انتقاد کرده است. شورای امنیت ملی آمریکا نیز در چند سال اخیر همواره با این مشکل روبرو بوده و به همین دلیل تعداد نیروهایش هم‌اکنون به 367 نفر رسید. البته این رقم در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما 400 نفر بود و قصد داریم باز هم از تعداد کارمندان شورای امنیت ملی آمریکا کم کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران اشاره کرد و گفت: «این موضوع با سازمان ها و نهادهای متعددی در آمریکا به مشورت گذاشته شد و نتیجه تا اواخر هفته اعلام می شود. رئیس جمهور ترامپ از ما خواسته است تا رویکردی واقع گرایانه و عملگرا در مورد چالش های امنیتی آمریکا داشته باشیم و ما نیز درباره ایران همین موضوع را مدنظر قرار دادیم.»

 انتهای پیام/

ادعای مک مستر درباره رویکرد واقع‌گرایانه آمریکا در قبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار