هشدار اتاق بازرگانی به ترامپ درباره قرارداد نفتا / وزیر خارجه مکزیک: پایان پیمان نفتا قطع روابط مکزیک با آمریکاست

پیشتر اتاق بازرگانی آمریکا نسبت به تقاضاهای ارائه شده از سوی ترامپ در مذاکرات نفتا و تأثیر آن بر اقتصاد آمریکا به کاخ سفید هشدار داده بود.

هشدار اتاق بازرگانی به ترامپ درباره قرارداد نفتا / وزیر خارجه مکزیک: پایان پیمان نفتا قطع روابط مکزیک با آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ وزیر خارجه مکزیک گفت پایان پیمان نفتا نقطه قطع روابط مکزیک با آمریکا خواهد بود و بر همکاری دو طرف در زمینه های دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

پیش تر اتاق بازرگانی آمریکا نسبت به تقاضاهای ارائه شده از سوی ترامپ در مذاکرات نفتا و تأثیر آن بر اقتصاد آمریکا به کاخ سفید هشدار داده بود.

به گزارش رویترز: اتاق بازرگانی آمریکا به کاخ سفید هشدار داد تقاضاهای ارائه شده از سوی دولت ترامپ در مذاکرات مجدد با کانادا و مکزیک در راستای شکل‌گیری یک قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی جدید می‌تواند به حمایت آمریکا از تجارت خود منجر شده و مذاکرات را نابود کند.

جان مورفی معاون رئیس اتاق بازرگانی آمریکا گفت: بزرگ‌ترین لابی تجاری آمریکا دولت ترامپ را مجبور کرده است که برخی پیشنهادات خود در مذاکرات مجدد برای نفتا را کنار بگذارد.

مورفی تأکید کرد: ما به شدت نسبت به شرایط این مذاکرات نگران هستیم. در حال حاضر مقامات کانادا، مکزیک و آمریکا در حال آماده شدن برای دور جدید مذاکرات نفتا طی هفته آینده در واشنگتن هستند.

این مقام آمریکایی تأکید کرد: شرکت‌های بزرگ و کوچک آمریکا نسبت به پیشنهاد روبرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، برای اضافه کردن بندی در از بین رفتن این قرارداد طی 5 سال نگران هستند.

از سوی دیگر لایتیزر قرار است پیشنهاد کاهش دسترسی شرکت‌های مکزیکی و کانادایی به قراردادهای عمومی با مردم آمریکا و همچنین اضافه شدن بند رعایت الزامات جدید مدنظر دولت آمریکا در تولید خودرو و قطعات آن را مطرح کند که این مسئله نیز باعث نگرانی شرکت‌های آمریکایی شده است.

مورفی ادامه داد: به نظر ما این پیشنهادات بسیار خطرناک خواهند بود و تصویب حتی یکی از آنها می‌تواند اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی را به سمت مقابله با این قرارداد تجارت آزاد سوق دهد.

انتهای پیام/

هشدار مکزیک به آمریکا درباره خروج از نفتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار