بازگشت کشیش کانادایی به کشورش پس از آزادی از زندان کره شمالی

یک کشیش کانادایی پس از گذراندن 2 سال حبس در کره شمالی به تورنتو بازگشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «هیون سو لیم»، یک کشیش کانادایی که بیش از 2 سال در کره شمالی زندانی بود، روز گذشته (شنبه) پس از گذراندن یک سفر طولانی مدت به محل زندگی خود در تورنتوی کانادا بازگشت.

وی که پیشتر یک کشیش ارشد در یکی از کلیساهای بزرگ کانادا بود، در مأموریتی که در اوایل سال 2015 به کره شمالی داشت، ناپدید شد. وی به اتهام تلاش برای نابودی پیونگ یانگ در دسامبر سال 2015 به کار اجباری تا پایان عمر در پیونگ یانگ محکوم شد.

در روز چهارشنبه خبر آزادی وی بخاطر دلایل بشردوستانه و سلامت او منتشر شد. خانواده این کشیش از مردم و رسانه ها درخواست کردند به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند و اجازه دهند «هیون سو لیم» اندکی در خانه اش استراحت کند تا بتواند برای روز یکشنبه در کلیسا حاضر شود. خانواده این کشیش از دولت کانادا بخاطر کمک به آزادی لیم تشکر و قدردانی کرد.

پسر این کشیش گفت: پدرم در سلامت کامل به سر می برد؛ اما قرار است به زودی آزمایش های پزشکی را هم انجام دهد. آزادی پدرم به دنبال مرگ دانشجوی آمریکایی که هفده ماه در زندانهای کره شمالی به سر می برد، به یک امر ضروری تبدیل شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دولت پیونگ‌یانگ را بخاطر مرگ این دانشجوی آمریکایی محکوم کرد.

انتهای پیام/

 

کشیش کانادایی محبوس در زندان‌های کره‌شمالی به کشورش بازگشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار